
Dit zijn de kanshebbers voor de titel Beste Winkel en Webshop van Nederland
De genomineerden voor de 'ABN AMRO Winkelketen van Nederland' en 'ABN AMRO Webshop Award the Netherlands' zijn bekendgemaakt. In totaal zijn er 295.000 stemmen uitgebracht op 500 retailers, waarvan er uiteindelijk 119 op de nominatielijst staan.
Fotocredit: website bestewinkelketen.nl
Op basis van de honderdduizenden stemmen trekt organisator Q&A Retail een aantal conclusies. Zo blijft de verkoopprijs voor consumenten een belangrijke factor bij het beoordelen van (web)winkels, al is deze iets minder doorslaggevend dan vorig jaar. Dit geldt voor zowel fysieke winkels als webshops, al speelt prijs bij online aankopen een grotere rol.
Voor fysieke winkels blijft het assortiment doorslaggevend, gevolgd door deskundigheid en koopgemak. Bij webshops waarderen consumenten na prijs vooral het ruime assortiment, de kwaliteit van de informatievoorziening en de service. Dit laat zien dat consumenten bij online aankopen nog steeds veel waarde hechten aan een goede prijs-kwaliteitverhouding én een soepele online winkelervaring.
Nieuwe categorieën
Dit jaar zijn er bovendien enkele nieuwe categorieën aan de verkiezing toegevoegd, zoals Autoservice, Food Delivery & Take-Away, Gemakswinkels en Quick Service Restaurants.
Op vrijdag 5 september wordt in het Amsterdamse hoofdkantoor van ABN AMRO de winnaars bekend gemaakt. Bekijk alle genomineerden hier.