Comedy Central breidt aanbod uit
24-09-2009 (10:42) - Media
Comedy Central presenteerde gisteren de nieuwe programmering voor het komende seizoen. De perspresentatie was wat vervroegd, omdat niet te overlappen met de drukbezochte persconferentie van Marco Borsato – een ‘persoonlijk drama dat ons blijkbaar allemaal raakt’, aldus Comedy Central’s programmadirecteur Maurice Hols.
Volgens het manifest van de zender, met als slogan ‘Enlighten the world through comedy’ kan de wereld wel een extra portie comedy gebruiken, met als doel mensen de laten lachen, relativeren en zichzelf niet zo serieus te nemen.
Na twee jaar is de zender inmiddels uitgegroeid tot een stabiele, elfde zender van Nederland, in de doelgroep 20-34 zelfs de negende zender. Doordeweeks is gekozen voor een horizontale programmering met animaties als Family Guy, South Park en the Simpsons in de vooravond, en later afleveringen van onder meer Scrubs, That 70’s Show en My Name is Earl.
Het weekend richt zich vooral op jonge mannen, vooral de vrijdag met veel nieuwe series als Testees, Eastbound & Down met Danny McBride en het Nederlandse New Kids. Zaterdag is voor cabaret en stand-up comedy. Hiervoor is samenwerking gezocht met oudgediende Freek de Jonge, met wie compilatieprogramma’s worden gemaakt met oud én nieuw werk.
Hier zien we ook de speciaal voor Comedy Central gemaakte verborgen-camera-show van de Britse Olivia Lee. Daarnaast waagt de zender zich ook aan een eigen oudejaarconference, waarvoor Martijn Oosterhuis en Bram van der Velde mogen opdraven.
De zondagavond is gereserveerd voor hitseries als 30 Rock (onlangs nog met een Emmy bekroond), Entourage, Weeds en Californication. Ook hier zien we vanaf 2010 veel nieuwe programma’s langskomen, zoals Hung over een groot geschapen gymleraar, Better off Ted en Bored to Death.