Drie door vrouwen geleide startups winnen ieder 100k groeikapitaal bij HearstLab pitch-event

Drie door vrouwen geleide startups winnen ieder 100k groeikapitaal bij HearstLab pitch-event

15-11-2022 (21:56) - Media

Startups audvice, Quan en TRADESNEST zijn de grote winnaars van het ‘HearstLab Europe 100k Pitch Day’-event - gericht op door vrouwen geleide startups - dat vandaag voor het eerst is georganiseerd in Europa, in Amsterdam.

De 3 startups gaan ieder naar huis met de felbegeerde hoofdprijs van 100.000 euro aan groeikapitaal. Met deze ‘cash investment’ kunnen zij groeien en zich ontwikkelen en daarnaast krijgen zij toegang tot het gevarieerde zakelijke netwerk van Hearst Corporation, met experts op het gebied van onder meer technologie, data, consumentenmedia en fintech. Na afloop van een zinderende finale verraste de vakjury alle finalisten en aanwezigen door niet 1 winnaar aan te wijzen, zoals vooraf was aangegeven, maar 3 winnaars!

150 inzendingen

Uit de 150 inzendingen - met hoofdzakelijk Nederlandse deelnemers, maar ook Belgische, Duitse en Scandinavische - zijn 5 finalisten gekozen door HearstLab scouts en een vakjury, bestaande uit Eve Burton (Executive Vice President Hearst Corporation & Chairwomen HearstLab), Tamara Obradov (Managing Partner bij investeringsfonds Tablomonto Ventures en medeorganisator van de 100k Pitch Day), Eva de Mol (Managing Partner bij investeringsfonds CapitalT) en Warner Philips (Managing Partner bij investeringsfonds Rubio). Vandaag pitchten de finalisten voor een laatste keer hun propositie voor de vakjury, in aanwezigheid van 80 onderneemsters en 30 investeerders.

Hearst Netherlands’ Harper’s Bazaar en Quote en waren ditmaal mediapartner van het jaarlijkse Europese pitch-event, dat werd gepresenteerd door hoofdredacteuren Miluska van ’t Lam en Paul van Riessen.

De winnaars

In alfabetische volgorde:

1) audvice - Sophie Bolzer
De audio kennisbank van uw bedrijf die uw medewerkers helpt tijd te vinden om in te werken, getraind en geüpdatet te worden.

2) Quan - Arosha Brouwer
End-to-end platform om welzijn en teamprestaties te verbeteren.

3) TRADESNEST - Nancy Shenouda
Een B2B-platform dat de toegang van innovatieve merken tot wereldwijde markten vereenvoudigt.


Foto: Winnaars HearstLab 100k pitch-event 2023, HearstLab Europe & Hearst Netherlands.
Fotocredits: Tycho Müller.


Bureaus

Marketing

Economisch