Global Media & Entertainment reikt B Corp bedrijven helpende hand
De positieve impact die B Corp gecertificeerde bedrijven hebben op de samenleving mag nadrukkelijker ondersteund worden, mede door advertising toegankelijker te maken. Dat is de voornaamste beweegreden van Global Media & Entertainment om deze bedrijven een exclusief aangepast tarief, met korting oplopend tot 75%, te bieden om de impact van deze bedrijven te versnellen.
Uit internationaal onderzoek blijkt dat Digital Out Of Home behoort tot de meest milieuvriendelijke media. Global biedt met de propositie haar volledige digitale netwerk (3.000+ schermen) aan. Bedrijven die B Corp gecertificeerd zijn, kunnen dergelijke Digital Out Of Home campagnes vanaf juni bij Global boeken, direct of via het mediabureau.
Eric Kip, managing director van Global in Nederland zegt hierover: “De B Corp certificering zorgt ervoor dat negatieve impact op de wereld verminderd wordt en positieve impact groeit. Vanuit onze missie, ‘Making everyone’s day brighter’, onderschrijven we deze gedachte en supporten we met deze propositie juist de bedrijven die de positieve impact leading laten zijn.”
Global heeft zelf meerdere stappen gezet om ook haar bedrijfsvoering te verduurzamen. Zoals het plaatsen van sedumdaken, LED-verlichting en zonnepanelen op en in bushokjes en het wisselen van abri-poster met elektrische auto’s. De komende jaren investeert het bedrijf verder om verduurzaming van het medium te stimuleren.