Ilse media: grote stappen voor mobile advertising

23-09-2009 (00:00) - Media

Adverteerders zijn steeds meer bereid te experimenteren met en investeren in mobile advertising. Dat concludeert digitale uitgever ilse media. Het bedrijf noteert momenteel een sterke stijging van 10 procent in het mobiele verkeer, naar ruim 45 miljoen pageviews en 750.000 unieke bezoekers per maand.

Volgens Menno Biesiot, business developer mobile bij ilse, maken naast het bereik ook de verregaande mogelijkheden voor targeting en interactief adverteren het aantrekkelijk voor adverteerders. ‘Zo kun je targeten op toestel, operator, tijdstip en content.’

Ook signaleert hij steeds meer adverteerders die uitingen laten ontwikkelen speciaal voor de mobiele telefoon. ‘Van banners tot mobiele homepage take-overs, en van sponsordeals tot rich media functionaliteiten zoals het achterlaten van e-mailadressen en click-to-call buttons.’

Ilse media werkt inmiddels aan een portfolio met dergelijke toepassingen. Zo werd in samenwerking met Adidas een homepage take-over op mobiel.nu.nl ontwikkeld, die één dag in het teken stond van de nieuwe voetbalschoenen van Lionel Messi.

NIVEA for Men sponsorde gedurende de Tour de France exclusief de eerste mobiele tourspecial van NUsport.nl, Sportweek.nl en Fiets.nl. De co-branded homepage linkte naar een mobiele landingssite van NIVEA for Men waar gebruikers e-mailadressen konden achterlaten voor de NIVEA for Men nieuwsbrief.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch