LINDA.foundation komt met online kledingplatform

11-04-2023 (14:57) - Media

Omdat arme gezinnen zelden nieuwe kleding kunnen kopen bedacht de LINDA.foundation speciaal voor hen een online kledingplatform. In deze webshop, die rond de zomer live gaat, wordt nieuwe kleding aangeboden waar gezinnen - die bij de foundation bekend zijn - zelf gratis iets kunnen uitzoeken. Dit wordt gerealiseerd dankzij een extra bijdrage van € 660.000 van de Nationale Postcode Loterij.

Gezinnen die in armoede leven moeten elk dubbeltje omdraaien. De snel stijgende prijzen maken de geldproblemen alleen maar erger. Kleding, en met name nieuwe kleding, is in deze situatie een luxe die deze gezinnen zich niet kunnen veroorloven. Terwijl kinderen in de groei regelmatig nieuwe kleding en schoenen nodig hebben. Uit een enquête die LINDA.foundation vorig jaar deed onder de gezinnen in haar bestand, bleek dat 95% van de ouders bijna nooit nieuwe kleding voor zichzelf koopt. 71% geeft aan dat als er kleding gekocht moet worden voor de kinderen, er iets anders niet mogelijk is. En 86% van de ouders geeft aan dat ze verdrietig zijn als ze hun kinderen niet de door hen gewenste kleding kunnen geven.

Speciale webshop

Linda de Mol: “De kleding die wordt aangeboden op dit nieuwe platform, bestaat uit onverkochte voorraad. In plaats van dat al die kleren worden vernietigd of naar landen buiten Europa worden afgevoerd, komt het bij een gezin in Nederland terecht dat het heel goed kan gebruiken. En dat is niet alleen duurzamer, het gaat ook voor heel veel blije gezichten zorgen. Want hoe fijn is het, dat je als kind dan ook een keertje kunt zeggen: dat vind ik een leuke broek, die wil ik heel graag hebben.”

De ontwikkeling van het platform zal worden uitgevoerd door VD.nl, waarbij zij gebruiken maken van hun kennis en de techniek van hun bestaande multibrand webshop. Op die manier blijven veel processen gelijk, en is deelname voor reeds aangesloten merken laagdrempelig. 


Bureaus

Marketing

Economisch