Motomedia breidt uit
26-11-2009 (09:59) - Media
Na de succesvolle lancering van de websites Zomoto en Auto.nl accelereert Motomedia haar groei. Vanaf 1 januari 2010 wordt het online automotive netwerk uitgebreid met Routenet.nl. De grootste online routeplanner van Nederland trekt 2,3 miljoen unieke bezoekers per maand. Door de samenwerking groeit het maandelijks bereik van het Motomedia netwerk naar 3,4 miljoen bezoekers. Het internetbedrijf exploiteert nu met een eigen sales organisatie zeven titels.
Marque Joosten, directeur van Motomedia (foto): ‘Met de aansluiting van Routenet wordt Motomedia een van de grootste en meest veelzijdige spelers op online automotive gebied. Met vijf websites en twee blogs dekken we vrijwel alle aspecten van autobezit en –gebruik. Motomedia verzorgt voor alle titels de verkoop van advertentieruimte. Hierdoor kunnen we unieke, creatieve maatwerkconcepten ontwikkelen die maximaal inspelen op de behoeften van adverteerders. Het online netwerk biedt autoimporteurs, financiële dienstverleners en de overheid allerlei mogelijkheden voor videoproducties, games, advertorials, contentintegratie, tekstlinks en het heel specifiek targetten van campagnes.’
‘Doordat Motomedia uitsluitend automotive websites exploiteert, is Motomedia voor Routenet een ideale strategische partner. Naast synergie op het gebied van content en een verdere optimalisatie van de website, is ook een betere focus op advertising mogelijk’, aldus Routenet directeur Sebastiaan Raaphorst. ‘Momenteel werken we met Motomedia aan een nieuwe versie van de site. Voor automobilisten gaan we nieuwe functionaliteiten toevoegen. Niet alleen autonieuws en meer inzicht in het autogebruik en de daaraan gekoppelde kosten, maar ook meer informatie over de eindbestemming zoals parkeergelegenheid en horecalocaties.’
Motomedia is in 2007 gestart door Marque Joosten en Marijn Pijnenborg. Het automotive internetbedrijf is volledig onafhankelijk en niet gebonden aan een uitgeverij of dealerorganisatie. Tot de portfolio van het online automotive netwerk behoren zeven titels. Zomoto voor consumenten die zich oriënteren op een occasion. Auto.nl biedt een internetveiling van ex-leaseauto’s. Autoblog is het eerste en grootste Nederlandse weblog met dagelijks autonieuws. Autojunk en videoportal ABHD richten zich op echte autoliefhebbers en weblog Carwoman op vrouwen. Routenet biedt naast online routeplanning ook verkeersinformatie.