Nederland 1 onverslaanbaar

09-03-2009 (09:54) - Media

Nederland 1 heeft in week 10 een marktaandeel gerealiseerd van 21,7 procent in het tijdvak 18.00 - 24.00 uur. Dat is een royale voorsprong ten opzichte van RTL 4, dat 15,3 procent noteerde. SBS 6 was goed voor 11,9 procent. Het totale marktaandeel van de Publieke Omroep in de 6+ doelgroep was afgelopen week 37,1 procent, zo blijkt uit de cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL Nederland realiseerde 29,4 procent en SBS Broadcasting 21,1 procent.

Het best bekeken programma in week 10 is Studio Sport Eredivisie (NOS, Nederland 1) van gisteren met 2.974.000 kijkers. Ook Bananasplit (TROS, Nederland 1) deed het zondag weer goed met 2.710.000 kijkers. Het kijkcijfer van de eerste uitzending (3.221.000) lijkt echter niet meer geëvenaard te worden.

Na de persberichten van RTL en SBS over hun marktaandelen in de groep 20 - 49 jaar, zijn nu ook de cijfers van februari over alle tv-kijkers bekend, inclusief uitgesteld kijken. De Publieke Omroep komt uit op 39,3 procent (6+, 18.00 - 24.00 uur, SKO). Dit was in januari 37,6. RTL Nederland behaalde 26,2 (was 27,1) en SBS Broadcasting 20,8 (was 21,4)

Marktleider bleef Nederland 1 met 22,7 procent (januari: 23,3), daarna komt RTL 4 met 14,3 (14,9) en SBS 6 met 12,0 (12,5). Het best bekeken programma was Bananasplit met 3.221.000 kijkers. Nederland 1 heeft zoals gebruikelijk de meeste programma's in de top-100 over februari. Op de 14e plaats staat de eerste uitzending van Nederland 3, op de 21e plaats SBS 6 en op de 29e plaats staat het eerste programma van RTL 4.

De aandelen van de andere zenders: Nederland 3 (9,2), Nederland 2 (7,4), RTL 5 (5,4), NET 5 (4,8), RTL 7 (4,3), Veronica (4,0) en RTL 8 (2,3).

 


SKO/Broadcast Magazine

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch