Nieuw initiatief: Uitgeverij van de toekomst
08-09-2011 (08:57) - Media
Onder de paraplu van ‘Uitgeverij van de toekomst’ gaan de komende anderhalf jaar 35 uitgeverijen en mediabedrijven individueel innoveren.
De uitgeverij van de toekomst is een op innovatie gericht samenwerkingsverband tussen nieuwsmedia-, tijdschriftenuitgevers, vak en wetenschap en andere uitgeeforganisaties en media-exploitanten. De ondernemers werken in het collectief project met elkaar samen en kunnen op individueel niveau profiteren van de gemeenschappelijke innovaties. Het gaat om een programma speciaal voor uitgevers en media-exploitanten die de efficiency in het vervaardigingproces willen verbeteren, en tevens willen innoveren naar nieuwe businessmodellen en crossmediale inzet van hun content. Deelnemers zijn De Groene Amsterdammer, Urban Connect, Global Village Media, De GayKrant, Emerce, Rebel Media Creators, The Secret Lab, Villamedia, Katholiek Nieuwsblad, Erdee Media, uitgeverij Kok ten Have, Boekencentrum, Sense Studios, Klasse TV, Codename Future, Submarine, F.C. Klap BV, Blink Uitgevers, Gynzy, Metmedia International, Uitgeverij Æneas, CADVisual Benelux, Smits Informatie Technologie, Transport en Logistiek NL, Jakajima, Uitgeverij Scala, Uitgeverij Magenta, Industrielinqs pers en platform, Customer Media Council, BBP (Beerens Business Press), AgriMedia bv, Blend Studios, MyBusinessmedia, Global Dutch, Ownsite BV / buzzAR.