PCM knalt met nrc.next

03-04-2007 (10:49) - Media

De gezamenlijke oplage van PCM-dagbladen - 717.589 - is in het vierde kwartaal toegenomen met 9,8 procent, vergeleken met dezelfde periode in het jaar daarvoor. Deze groei komt voor een groot deel op het conto van nrc.next.

Ruim driekwart jaar na de lancering bedraagt de oplage 74.515. Ook Trouw boekt opnieuw een opvallende winst, de oplage stijgt met 3,1 procent tot 111.775. De oplage van NRC Handelsblad (244.131) daalt met 2,8 procent en die van de Volkskrant - 287.168 - met 2,3 procent.

De jaarcijfers van HOI laten voor Trouw een oplage zien van 108.433, een stijging van 0,4 procent. De verspreide oplage van de Volkskrant bedraagt 284.801, een daling van 2,7 procent en die van NRC Handelsblad komt uit op 239.211, een afname van 3,3 procent.

Hoewel de oplages van NRC Handelsblad en de Volkskrant dalen, neemt het aantal betalende klanten van deze kranten toe door de introductie van nieuwe abonnementsvormen. NRC Handelsblad heeft nu 36.000 weekendabonnementen, een toename van 16,5 procent, en de Volkskrant telt inmiddels 26.300 weekendabonnementen, een verdubbeling van het aantal in 2005.

Bureaus

Marketing

Economisch