SBS maakt slechte beurt met 'spotje'

14-08-2009 (00:00) - Media

Een reclamespotje waarin Gerard Joling de nieuwe serie van Popstars aankondigt, valt niet in de smaak bij de kijkers. Iedere avond worden tv-programma’s en films plotseling - vaak midden in een scène - onderbroken voor het promotiespotje.

SBS 6 laat op haar website weten dat veel kijkers vragen stellen over het filmpje. 'Het inbreken van Gerard Joling in de reguliere programmering is een ludieke manier om het programma Popstars bij de kijkers onder de aandacht te brengen.' Tenminste, SBS noemt het vragen, maar elders op internet regent het klachten.

Volgens de omroep mediabedrijf wordt het spotje niet aan de lopende band uitgezonden. 'SBS 6 doet dit slechts één keer per avond gedurende in totaal circa tien seconden. Het kan zijn dat u zich hieraan stoort en wij zullen uw klacht noteren en doorgeven.'

'De ervaring van de afgelopen jaren leert ons echter ook dat een groot aantal mensen extra nieuwsgierig wordt naar het programma en op deze manier de startdatum onthoudt. Televisie is een massamedium en helaas kunnen wij het niet iedereen altijd volledig naar de zin maken.'



Mediacourant

Reacties

We weten nu toch inmiddels wel dat het bij SBS helemaal niet gaat om de kwaliteit !?
Hans de Groot @ 14-08-2009 09:24 uur
wat is dit voor stemmingmakerij? Op basis van 2 mailtjes en een paar reacties op teletekst pagina 316 gaat reclameweek schrijven 'SBS6 maakt slechte beur't'? Lekker makkelijk doen jullie dat, zo kan ik het ook. Laat eerst maar eens een opinie-peiling houden. Luie journalistiek.
de kijker @ 14-08-2009 10:40 uur

Bureaus

Marketing

Economisch