Ster wil eigen themakanaal
01-04-2009 (09:55) - Media
Reclameorganisatie Ster treft voorbereidingen om een eigen themakanaal te lanceren. Arian Buurman, algemeen directeur Ster: ‘Het staat vast dat er grote groepen kijkers zijn die erg genieten van tv-reclame. Daarom gaan wij 24 uur per etmaal reclameboodschappen vertonen die thematisch gegroepeerd zijn. Welke thema's aan bod komen is straks terug te vinden in de EPG van omroep.nl, maar wij hopen dat ook de programmagidsen de gegevens zullen publiceren.’
Ster heeft een omvangrijk audiovisueel archief met alle uitgezonden commercials van de afgelopen 25 jaar. Beeld & Geluid heeft deze inmiddels allemaal gedigitaliseerd. In totaal gaat het om 400.000 spots. Ster heeft het plan voor een eigen themakanaal al in 2006 opgesteld, en is blij dat het nu gerealiseerd kan worden nadat de publieke omroep besloot de uitzendingen van de themakanalen 3VOOR12 (VPRO), Nederland-E (Teleac/NOT), Omega TV (EO) en Opvoeden doe je zo (KRO) te staken. Daardoor zijn er bij de kabelmaatschappijen plaatsen vrij voor Ster24, zoals het nieuwe kanaal gaat heten.
Buurman: ‘Wij zullen ons themakanaal bovendien inzetten om elke werkdag om 13.00 uur een review uit te zenden van de nieuwste commercials die we hebben ontvangen. Daarmee voorzien we in een behoefte van zowel de reclamebureaus als de commercialproducenten.’