Vodafone maakt relatiemagazine met Bright samen

18-08-2009 (09:17) - Media

Technologie-magazine Bright en Vodafone hebben de handen in elkaar geslagen. Vandaag lanceren ze de eerste editie van Bright-Clear, een bundeling van de eerste en Vodafone's nieuwe relatiemagazine Clear.

Het tijdschrift verschijnt voortaan elke twee maanden in een oplage van honderdduizend en wordt gratis verspreid in de Vodafone-winkels. 'Alles is bijzonder: de vorm, de oplage en de bundeling met een bestaande titel', zegt Vodafone's hoofd marketing-communicatie Bart de Beucker.

'De meeste relatiemagazines zijn voor, door en over het merk. Wij kozen voor aansluiting bij Bright, een breed-georiënteerde titel, gericht op innovative lifestyle met een unieke tone-of-voice en geloofwaardigheid in een kritische doelgroep.'

Het nieuwe blad wordt geproduceerd door Boomerang Publishing. Creative director Olivier Wegloop: 'Hiermee laten we zien dat goede commerciële communicatie vooral getuigt van respect voor consumenten. Ze hebben gekozen voor eeninhoudelijke benadering en niet voor borstklopperij. De tijd van wie het hardst roept 'koop mij' is voorbij. Dat heeft Vodafone met de combinatie Bright-Clear goed begrepen.'

Het blad beslaat 84 pagina's Bright en 32 pagina's Clear. Beide titels doen hun eigen advertentieverkoop en hebben hun eigen cover (door het magazine met een flip-over verticaal te draaien). De samenwerking geldt voor vijf edities met een optie tot verlenging in de loop van 2010. De drie partijen kijken ook naar een uitbreiding van de samenwerking naar online en mobiel.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch