XITE en Azerion werken samen met exclusieve ad sales samenwerking in Duitsland

23-05-2023 (13:38) - Media

Azerion kondigt vandaag een exclusief Connected TV (CTV) partnership aan met XITE. De premium advertentie-inventory op XITE's tv zenders en interactieve tv app, zal direct en programmatic worden aangeboden via Azerion's in-house supply-side platform, Improve Digital.

Adverteerders kunnen zo profiteren van XITE’s platform met hoogwaardige video content. De strategische samenwerking markeert een belangrijke stap voor beide bedrijven om de advertentiemogelijkheden op het gebied van muziek en entertainment naar een hoger niveau te tillen.

Gerevolutioneerd tv kijken

CTV heeft de manier waarop in Europa tv wordt gekeken gerevolutioneerd. Het aantal huishoudens met smart-tv’s en streaming apparaten is de afgelopen jaren flink gegroeid. Adverteerders voegen dit mediakanaal dan ook steeds vaker toe aan hun mediaplanning. De combinatie van tv en digitaal biedt adverteerders een tal van voordelen, zoals het inzien van tv-impressies, verschillende targeting opties en innovatieve advertentieformaten die de betrokkenheid van kijkers vergroten. Daarnaast worden premium video-omgevingen veel meer vertrouwd door consumenten dan andere media kanalen, zoals social media.

Pure emotie

"We zijn erg blij om samen te werken met XITE", aldus Andreas Stietzel, VP van Azerion DACH. "De vraag naar CTV-reclame groeit snel, aangezien smart-tv's bijna in elke huiskamer aanwezig zijn. Adverteerders moeten inspelen op het veranderende gebruiksgedrag van met name jonge doelgroepen zoals Gen Z en millennials, voor wie het traditionele tv-gebruik steeds verder afneemt. Daarom is CTV een integraal onderdeel geworden van de mediamix. Met XITE bieden we adverteerders een interessante CTV-reclameomgeving met hoogwaardige content en een hoge mate van kijkersbetrokkenheid, omdat muziek pure emotie is."


Bureaus

Marketing

Economisch