
Reineke Boot commercieel directeur Tour of Holland
Per 7 april gaat Reineke Boot als commercieel directeur van de Tour of Holland aan de slag bij TIG Sports & Events. In haar nieuwe rol wordt zij verantwoordelijk voor het versterken en verder uitbouwen van de commerciële strategie en het partnernetwerk van de zesdaagse koers.
Boot heeft haar sporen verdiend in de wereld van sportmarketing. Zij gaf leiding aan diverse internationale sportevenementen, waaronder de start van de Giro d’Italia in Amsterdam in 2010. Daarna bekleedde zij twee edities lang een leidinggevende positie binnen de Volvo Ocean Race en was zij algemeen directeur van SAIL Amsterdam 2020.
Met de aanstelling van Boot zet de Tour of Holland een belangrijke stap richting verdere professionalisering en de positionering van het evenement als dé seizoensafsluiter van het internationale wielerseizoen.
Reineke Boot: “De Tour of Holland staat voor topsport, vernieuwing en fanbeleving. De ambitie om in de toekomst zowel een mannen- als vrouwenkoers op het programma te zetten is geweldig en past bij de ontwikkelingen in zowel (top)sport als in de maatschappij. Ik vind het een uitdaging om dit unieke Nederlandse wielerinitiatief commercieel te versterken en kijk er naar uit om dit als onderdeel van het team van TIG op te pakken."
De eerste editie van de Tour of Holland vindt plaats van 14 tot en met 19 oktober 2025. De koers telt zes etappes door heel Nederland, heeft een UCI 2.1-status en heeft de ambitie om uit te groeien tot een vaste waarde op de internationale wielerkalender.