SIRE vernieuwt bestuur en bestuursstructuur

30-01-2020 (15:20) - Mensen

Stichting Ideële Reclame (SIRE) heeft de bestuursstructuur aangepast en bestaat voortaan uit een Algemeen Bestuur en een Campagne Bestuur. Met die nieuwe opzet heeft ook een aantal bestuurswisselingen plaatsgevonden. Zo neemt SIRE na een zittingstermijn van vier jaar afscheid van acht leden van het bestuur en verwelkomt het tien nieuwe bestuursleden.
 
Marc Oosterhout, voorzitter van SIRE, over de nieuwe structuur: ‘De kern van SIRE is dat we weten en voelen wat er speelt in de maatschappij. Bestuursleden zijn de voelsprieten van onze maatschappij. Daarom is belangrijk dat het SIRE bestuur een goede afspiegeling is van de maatschappij. Daarvoor mocht het bestuur diverser worden in ervaring en mens. Met het nieuwe bestuur geven we daar invulling aan.’
 

De nieuwe bestuursleden zijn:

Algemeen Bestuur:
- Tanja Bom – Hoofd Communicatie & Media ABN AMRO
- Ard Bossema – CMO Koninklijke Grolsch
- Olaf Hovers – Manager Consumer Marketing & Sales RTL Nederland
- Diana Matroos – Programmamaker, Journalist, Presentator
- Christine Swart – Oprichter & Partner FIRMA TWIST
- Jacques Vereecken – Partner Films & Contact MediaMonks
Campagne Bestuur:
- Samantha Catsburg – Client Service Director Stroom
- Sylvia Coumans – Manager Merk en Marketingcommunicatie PostNL
- Marcel Hartog – Creative director/partner Joe Public Take-Away advertising
- Maarten Spaans – Communicatieadviseur De Issuemakers


De afzwaaiende bestuursleden zijn:

- Darre van Dijk (Chief Creative Officer TBWA/NEBOKO)
- Sven Sauvé (CEO RTL Nederland)
- Jeroen van Seeters (Partner, Confidant Partners)
- Vincent Siegelaar (Commercial Director Hearst Netherlands)
- Sander Volten (CEO 180 Kingsday)
- Dennis van Vugt (Partner/Creative Director Born05 en vice-voorzitter SIRE)
- Bas Welling (Managing Director/co-founder Wefilm)
- Marlene Wickel (Managing Director Jean Mineur Mediavision)

Foto: het vernieuwde SIRE-bestuur (Algemeen Bestuur en Campagne Bestuur)