Stefanie Van Rootselaar naar Brand New Day als Head of Marketing & Communication
Stefanie van Rootselaar (40) is gestart als Head of Marketing & Communication bij Brand New Day. Zij gaat het marketing- en communicatieteam leiden en is zij verantwoordelijk voor het neerzetten van de marketingstrategie om samen met haar team verdere groei te realiseren voor de online pensioenbank.
De afgelopen 2,5 jaar stond Van Rootselaar aan het roer van Fight cancer, een stichting die fondsen werft voor onderzoek naar kanker. Hier was zij eindverantwoordelijk voor strategie, finance en fondsenwerving. Zij pionierde met nieuwe concepten om het merk en de fondsenwerving een boost te geven. Vóór haar tijd bij Fight cancer werkte Stefanie in diverse leidinggevende rollen bij o.a. Air France KLM, DPG Media en PR-bureau FutureFactor.
Echte disruptor
Van Rootselaar wilde graag weer binnen het marketingcommunicatievak aan de slag. De financiële sector had haar eigenlijk nooit aangetrokken totdat ze in aanraking kwam met Brand New Day: “Brand New Day is een echte disruptor, doet dingen anders dan andere financials, heeft een andere tone-of-voice. De organisatie is klantgericht, transparant en durft duidelijke keuzes te maken. Ik denk dat ik goed gedij in zo’n omgeving en ik kijk ernaar uit om mij te verdiepen in een onderwerp dat voor velen onterecht niet top of mind is: pensioen. Het lijkt mij een hele gave uitdaging om een taai en vaak niet urgent thema nú relevant te maken voor mensen. Een extra pensioenpotje opbouwen is namelijk altijd een goed idee.”
Joost Tieland, Commercieel Directeur bij Brand New Day: “Met de komst van Stefanie kunnen we nog meer slagen maken om samen met het team de groei van onze organisatie voort te zetten en hopelijk te versnellen. Zij neemt een rugzak aan waardevolle kennis en ervaring mee en haar persoonlijkheid past goed bij ons. Stefanie is iemand die zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. Zo opereren wij ook.”