Twee nieuwe leden in bestuur Stichting Reclame Code

Twee nieuwe leden in bestuur Stichting Reclame Code

01-07-2025 (14:16) - Mensen

Het bestuur van de Stichting Reclame Code (SRC) verwelkomt twee nieuwe leden: Louise Meijer (namens de Kolom Adverteerders) en Karina Raaijmakers (namens de Kolom Consument & Maatschappij). Zij nemen respectievelijk het stokje over van Astrid van den Oetelaar en Carola Hageman, die hun bestuurstermijn hebben afgesloten.

Op de foto: Louise Meijer (links) en Karina Raaijmakers

Louise Meijer studeerde Communicatiewetenschap en Bestuurskunde aan de Universiteit van Amsterdam en beschikt over meer dan 20 jaar ervaring in internationale marketing- en communicatiefuncties. Momenteel is ze interim Directeur Marketing, Communicatie & Publiek bij Nationale Opera & Ballet. Daarvoor was zij in verschillende communicatie- en marketingfuncties werkzaam bij grote adverteerders als Exact, VodafoneZiggo, ING en Achmea.

Karina Raaijmakers is bestuurder bij de NZa, de Nederlandse Zorgautoriteit. Ze studeerde Economie en Nederlands Recht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en begon haar loopbaan bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM), waar zij diverse functies bekleedde, laatstelijk als hoofd Toezicht Verzekeren en Pensioenen. In 2018 stapte zij over naar de Nederlandse Zorgautoriteit als Directeur Toezicht en sinds 1 april 2024 als lid van de Raad van Bestuur.

"We zijn verheugd met de komst van Louise en Karina. Zij brengen actuele ervaring en frisse perspectieven mee, passend bij de maatschappelijke dynamiek waarin reclame zich vandaag de dag bevindt. Tegelijkertijd wil ik Astrid en Carola bedanken voor hun waardevolle inzet. Hun bijdrage heeft mede richting gegeven aan de ontwikkeling van de zelfregulering in een tijd van snelle veranderingen", aldus Jacques Kuyf, voorzitter van Stichting Reclame Code.

Het voltallige bestuur van Stichting Reclame Code bestaat daarmee per 1 juli 2025 uit:

Jacques Kuyf
Onafhankelijk Voorzitter

Talmon Kochheim (Penningmeester)
namens de Kolom ‘Creatie’

Karina Raaijmakers
namens de Kolom ‘Consument & Maatschappij’

Louise Meijer
namens de Kolom ‘Adverteerders’

Ton Schoonderbeek
namens de Kolom ‘Channel/Media’