
NIMA Young Professionals duiken in succesformule van ‘Stukje van Mij’
Afgelopen week organiseerde NIMA Young Professionals een masterclass bij KPN. Jonge marketingprofessionals kregen daar de kans om te leren van een van de meest impactvolle en prijswinnende campagnes van het jaar: Stukje Van Mij van KPN tegen online shaming en sexting.
Op de foto: de winnaars van de case en Dave Frauenfelder van KPN (Rechts)
Tijdens het event deelden Chantal van der Walle (Director Marketing Communication KPN) en Dave Frauenfelder (VP Brand, MarCom & Sponsorships bij KPN) een exclusief kijkje achter de schermen. Ze vertelden over de uitdagingen bij het pitchen van het idee, het overtuigen van interne stakeholders en hoe de campagne uitgroeide tot een succesvolle beweging. 'Als je risico’s durft te nemen, komt er ruimte voor verandering,' aldus Dave Frauenfelder.
De deelnemers kregen inzichten in stakeholdermanagement, het belang van een lange termijn merkvisie en het creëren van impactvolle communicatie. KPN liet niet alleen zien hoe je als merk kunt innoveren, maar ook hoe je een idee kunt laten uitgroeien tot een beweging met maatschappelijke én organisatorische impact.
'Wat KPN deed is veel meer dan alleen een campagne,' zei een enthousiaste deelnemer van de NIMA YP-community. 'Ze hebben bewezen dat marketing een krachtig instrument kan zijn voor maatschappelijke verandering.'
Leren van de besten
Dit event was onderdeel van de NIMA Young Professionals Top Marketing Tour, een programma dat jonge marketeers in contact brengt met toonaangevende bedrijven en leiders uit de industrie. Voor hen de uitgelezen kans om te leren van de besten en het eigen netwerk te versterken.