Start-up Dripl zorgt voor 100.000 minder wegwerpverpakkingen in 1 jaar tijd

28-01-2022 (09:00) - Sustainable

Een positieve impact hebben op de planeet zonder te moeten inboeten aan gebruiksgemak, het kan. Dat toont ook het Gentse Dripl aan met zijn snelle groei: in oktober van 2021 kondigde het bedrijf achter de gezonde drankautomaat nog een investeringsronde van 1,1 miljoen euro aan, nu is een volgende mijlpaal bereikt: 100.000 verpakkingen bespaard sinds de opstart einde 2019.


Refill points van Dripl zijn aangesloten op het leidingwater kunnen medewerkers van bedrijven zoals A.S. Adventure, JBC en Decathlon, kiezen voor gezonde drinks zonder verpakking. En dat loont: sinds de opstart einde 2019 bespaarde de Gentse start-up samen met zijn klanten al 100.000 wegwerpverpakkingen. Daarmee vermeden ze ook het onnodige transport van 22.500 liter water, en voorkwamen ze 2900 kg aan suikerconsumptie in vergelijking met traditionele frisdranken.

“ We geloven in een toekomst zonder wegwerpflesjes -en blikjes. Dat doen we door gezonde drinks zonder verpakking aan te bieden. Het aantal uitgespaarde verpakkingen is echt ons kompas. Daaraan meten we de koers van ons bedrijf, het is een maatstaf die we dagelijks in de gaten houden en op onze wekelijkse bedrijfsmeetings bespreken.” legt Colin Deblonde, Co-Founder van Dripl uit.