Fintech bedrijf Tinka breidt uit in Nederland

Fintech bedrijf Tinka breidt uit in Nederland

25-08-2022 (16:38) - Tech

Financiële dienstverlener Tinka breidt uit in Nederland. Het fintech bedrijf dat ontstaan is uit Wehkamp, maar inmiddels onafhankelijk opereert en meer dan 1 miljoen consumenten bedient, heeft de ambitie om de meest aanbevolen en verantwoorde optie voor uitgesteld betalen in Nederland te worden.
 
Samen met digital-first bedrijf Media.Monks heeft het fintech bedrijf gewerkt aan het het vormen van haar merkidentiteit. Daarnaast is het digitale bureau verantwoordelijk voor de creatie en uitvoering van campagnes, de digitale merkstrategie en acquisitie strategie.
 
Mischa Alexander, Chief Marketing Officer bij Tinka: “Het is ongekend voor een nieuwe fintech om meer dan 60 jaar retail- en financiële ervaring in te kunnen zetten ten behoeve van de online consument en onze retailers. Dit is de unieke positie waarin wij ons in bevinden. We kijken er naar uit om onze marktaanwezigheid uit te breiden en onze slimme diensten te leveren aan andere toonaangevende merken in de Nederlandse markt, en daarbuiten. Het is voor ons van cruciaal belang om met onze kennis en ervaring consumenten financiële autonomie te bieden. Onze propositie is dus ook perfect verwoord in de, door Media.Monks ontwikkelde, zin ‘Buy Now, Pay Smart’. We stelden Media.Monks een simpele doelstelling: ‘we willen samen geweldige dingen doen’. Met onze nieuwe merkidentiteit en digitale strategie wordt dat een self-fulfilling prophecy!”
 
Jeroen van der Meer, Executive Creative Director bij Media.Monks: “Het is fijn om samen te werken met een partner die niet alleen de ambitie heeft om het eigen bedrijf te innoveren, maar de financiële industrie als geheel. Consumenten hebben elk verschillende verwachtingen en behoeften van een financiële dienstverlener. Dit betekent dat een merkidentiteit geen ‘one-size-fits-all’ kan zijn, maar is afgestemd op de snel veranderende en groeiende verwachtingen van consumenten, vooral wat betreft personalisatie en hun digitale ervaringen. Daar hebben we samen een mooie basis voor gelegd.”