Google AI nu beschikbaar voor Google Zoeken-advertenties
Het afgelopen jaar heeft Google een nieuw tijdperk van AI-advertenties geïntroduceerd om te zorgen dat adverteerders de mogelijkheid hebben om potentiële klanten te bereiken tijdens het zoektraject. De afgelopen periode is Gemini actief getest om de advertenties te verbeteren. Vanaf vandaag ondersteunt Gemini de gespreksfunctie. Het is de eerste van meerdere Gemini-integraties die nog zullen volgen.
Voor Engelstalige adverteerders in de U.S en de U.K. is er nu een bèta-toegang tot de gespreksfunctie in Google Ads. In de komende weken zal deze nieuwe integratie wereldwijd worden aangekondigd voor alle Engelstalige adverteerders. In de komende maanden zal het ook worden uitgerold in andere talen.
Nu Google Zoeken steeds visueler wordt, kan het een uitdaging zijn om passende en overtuigende afbeeldingen te maken die bijdragen aan je performance. Hiervoor is de gespreksfunctie ontworpen. Deze integratie kan helpen om afbeeldingen te genereren die zijn afgestemd op je campagne door generatieve AI en afbeeldingen van je eigen landingspagina. Deze mogelijkheid wordt de komende maanden toegevoegd. Adverteerders keuren de content goed voordat de campagne live gaat.
Alle afbeeldingen die zijn gemaakt met generatieve AI in Google Ads, inclusief die met de gespreksfunctie, zullen als zodanig worden geïdentificeerd. We gebruiken SynthID om deze afbeeldingen van een onzichtbaar watermerk te voorzien en ze zullen open standaard metadata bevatten om aan te geven dat de afbeelding door AI is gegenereerd.
Uit Google's gegevens blijkt dat kleine zakelijke adverteerders die gebruikmaken van de gespreksfunctie in Google Ads 42% meer kans hebben om zoekcampagnes te publiceren met een Ad Strength1 van "goed" of "uitstekend". Adverteerders die de Ad Strength voor hun responsieve zoekadvertenties verbeteren van "Slecht" naar "Uitstekend" zien volgens Google gemiddeld 12% meer conversies.
Vandaag nog aan de slag met AI? Bekijk dan de AI Essentials.