Heineken en AND Digital introduceren nieuw datagestuurd B2B-verkoopplatform

Heineken en AND Digital introduceren nieuw datagestuurd B2B-verkoopplatform

07-08-2024 (09:48) - Tech

Heineken lanceert, in samenwerking met digitale dienstverlener AND Digital, 'HeiDeal': een nieuw B2B-platform dat het rendement van de Heineken producten naar een hoger niveau tilt.

HeiDeal stelt Heineken in staat om scherpere contracten samen te stellen door meerdere dealscenario's te modelleren die de marge, winstgevendheid en productmix optimaliseren. Het platform start in de VK en maakt het makkelijker om horeca te voorzien van premium, concurrerend geprijsde Heineken producten. Het is de bedoeling dat Heideal ook in andere Europese landen gelanceerd wordt. 

Digitale transformatie

Het HeiDeal-platform brengt Heineken een stap dichter bij zijn missie om de 'best conncected brewer' te zijn. Het ondersteunt de plannen om digitale transformatie te gebruiken om de EverGreen-strategie van de Nederlandse bierbrouwerij verder te ontwikkelen - de volgende evolutie van de Heineken-business die zich richt op toekomstbestendigheid.

Het partnerschap met AND Digital is hierbij van cruciaal belang geweest. Het team van AND Digital is de afgelopen maanden volledig geïntegreerd in de teams van Heineken om een ??programma van digitale transformatie te leveren, waaronder digitale bijscholing, workshops en trainingen.

"We zijn verheugd om met Heineken samen te werken en de kracht van data en technologie te benutten om klanten nog betere service te bieden", aldus Jeroen Kleinhoven, Benelux Executive bij AND Digital. "Digitale technologie is essentieel om supply chains efficiënter en winstgevender te maken en betere productervaringen te leveren voor de klanten van onze klanten. De missie van AND Digital is het bouwen van dit soort applicaties en het uitrusten van teams om er op de lange termijn waarde uit te halen.”