Nederlandse start-up ChatLicense wint honderdduizenden dollars in Silicon Valley
Uit meer dan 500 aanmeldingen is de Nederlandse startup ChatLicense uitgeroepen tot winnaar van de Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra. De organisaties waren op zoek naar de beste oplossing die helpt op het gebied van misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie. De startup krijgt een 250.000 dollar cashprijs om verder te kunnen groeien.
ChatLicense helpt families met praktische tools en educatie om kinderen veilig en bewust met hun online activiteiten om te laten gaan. Het platform biedt niet alleen adviezen over schermtijd en instellingen, maar geeft vooral aandacht aan mediawijsheid, een cruciale vaardigheid in de digitale wereld.
Martine de Leeuw, medeoprichter van ChatLicense, vertegenwoordigde het bedrijf tijdens de finale van De Challenge in Silicon Valley. Zij gaf een pitch en beantwoordde vragen over hun missie en product. "Hier uitgenodigd worden was al een bevestiging dat we een oplossing hebben waarmee we het verschil kunnen maken," vertelt Martine. “Maar winnen is echt fantastisch! Met deze prijs kunnen we sneller groeien en nog meer families helpen."
Aaron Vaccaro, President van Singularity en jurylid van de Global Impact Challenge, licht de keuze voor ChatLicense toe: “Hoewel we onder de indruk waren van alle finalisten, sluit ChatLicense met hun focus op educatie van mediawijsheid volledig aan bij de missie van deze Challenge. Door de volgende generatie internetgebruikers te voorzien van de tools en kennis om op verantwoorde wijze door de digitale wereld te navigeren, hebben ze een oplossing gecreëerd die erop gericht is om misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie te stoppen voordat het de kans krijgt om te beginnen."