Dmexco: IT omgeving vaak onvoldoende voor goede customer experience

16-09-2015 (22:11) - Toeleveranciers

De helft van de grote Europese bedrijven heeft een te slechte IT-omgeving om goede customer experience te kunnen bieden. Dit blijkt uit onderzoek van Adobe dat bij Dmexco in Keulen is gepresenteerd.


Verschillende afdelingen hebben verschillende systemen. Omdat deze meestal niet gekoppeld zijn is het onmogelijk om voor marketingdoeleinden een goed beeld van de klant te vormen. 39 Procent van de bedrijven heeft de CRM-data niet op de relevante plekken beschikbaar, 25 procent mist de customer contact-geschiedenis en 21 procent heeft geen individuele klantprofielen.


Het onderzoek van Adobe is uitgevoerd onder 450 beslissers in Duitsland, Engeland en Frankrijk. De kernvraag was in hoeverre corporates in staat zijn zich een holistisch klantbeeld te kunnen vormen van hun kopers.


Engelse respondenten beseffen het best (69%) dat ze een uniform IT-systeem nodig hebben. In Duitsland en Frankrijk blijft dat op 29% steken.