Facebook biedt adverteerder Canvas
13-10-2015 (12:55) - Toeleveranciers
12.50 uur - Facebook is begonnen met het testen van een nieuwe advertentie-ervaring - Canvas - die bedrijven moet helpen bij het behalen van hun doelstellingen.
Sinds juni wordt Canvas getest door een aantal bedrijven en de komende weken zal de test worden uitgebreid. Wanneer mensen op een advertentie hebben geklikt, zullen ze een snelladende, schermvullende pagina zien waar ze kunnen bladeren door producten voordat ze de stap maken naar de website van de verkoper.
Verder is er de 'Koop'-call to action knop die aankopen via je mobiel gemakkelijker moet maken. Deze functie wordt al een tijd getest en geeft marketeers een manier om verkoop te stimuleren. Via desktop of mobiel kunnen mensen op de koop-knop in een advertentie klikken om een product direct aan te schaffen.
Meer dan een miljard mensen bezochten iedere maand pagina's om meer te weten te komen over bedrijven. Daarom voegt Facebook meer manieren toe om producten te tonen aan mensen, inclusief een winklegedeelte. Bedrijven kunnen ervoor kiezen om dit onderdeel van de pagina door te laten verwijzen naar hun eigen site of ze kunnen een manier testen om mensen direct via de pagina aankopen te laten doen.