YPA: Marloes Molenaar
08-06-2021 (16:35) - Young People in Advertising
Jonge mensen in het vak - wie zijn het, wat houdt ze bezig? En vooral: wat inspireert hen? FONK spreekt de jonkies van deze tijd in Young People in Advertising. Deze week: Marloes Molenaar, Project Manager bij Blauw Gras over een fijne werkomgeving en dinsdag dilemma’s.
Wat inspireert jou en waarom?
Dat vind ik een lastige, maar ik denk dat het vooral de mensen om mij heen zijn. Bij mijn vorige werkgever XITE had ik een hele inspirerende manager. Zij kon heel goed het menselijke aspect en zakelijke aspect van managen naast elkaar laten lopen. Bij Blauw Gras raak ik ook zo geïnspireerd door mensen die goed zijn in hun werk en ook gewoon fijne, sociale mensen zijn. Mijn huidige baas Erjon Tuenter kan ik echt altijd bellen. Zo fijn dat ondanks het runnen van een groot team er toch tijd gemaakt wordt voor die persoonlijke aandacht. Dat persoonlijke tekent Blauw Gras ook wel als bureau.
Dat vind ik een lastige, maar ik denk dat het vooral de mensen om mij heen zijn. Bij mijn vorige werkgever XITE had ik een hele inspirerende manager. Zij kon heel goed het menselijke aspect en zakelijke aspect van managen naast elkaar laten lopen. Bij Blauw Gras raak ik ook zo geïnspireerd door mensen die goed zijn in hun werk en ook gewoon fijne, sociale mensen zijn. Mijn huidige baas Erjon Tuenter kan ik echt altijd bellen. Zo fijn dat ondanks het runnen van een groot team er toch tijd gemaakt wordt voor die persoonlijke aandacht. Dat persoonlijke tekent Blauw Gras ook wel als bureau.
Hoe ben je bij Blauw Gras terecht gekomen?
Toen ik een nieuwe baan zocht heb ik een oproep gezet op LinkedIn waarop Blauw Gras veel werd aangeraden. Daarna zag ik het bureau ook nog eens langskomen op The Best Social. Toen ik langskwam op gesprek voelde het gelijk goed, ik kreeg het gevoel dat ik daar thuis hoorde. Mijn eerste dag was vorig jaar op 16 maart - de eerste dag van lockdown, haha. Toch werd ik heel fijn ontvangen, iedereen belde mij op om te vragen hoe het ging waardoor ik alsnog een goede start heb gemaakt. De Blauw Grassers zijn sowieso heel erg bezig met anderen en nieuwe collega’s helpen starten - zo starten en eindigen we altijd de week samen, ook digitaal! We hebben op dinsdag en vrijdag elke week online overleg over de planning van iedereen met 20 man, dat is echt een beetje de terror meeting van de week, haha. Digitaal met zoveel mensen alle planningen doorlopen is een flinke uitdaging maar we eindigen soms met een dinsdag dilemma (of je rechterhand is een wc borstel of je hebt altijd een chloor-smaak in je mond) om de sfeer erin te houden.
Toen ik een nieuwe baan zocht heb ik een oproep gezet op LinkedIn waarop Blauw Gras veel werd aangeraden. Daarna zag ik het bureau ook nog eens langskomen op The Best Social. Toen ik langskwam op gesprek voelde het gelijk goed, ik kreeg het gevoel dat ik daar thuis hoorde. Mijn eerste dag was vorig jaar op 16 maart - de eerste dag van lockdown, haha. Toch werd ik heel fijn ontvangen, iedereen belde mij op om te vragen hoe het ging waardoor ik alsnog een goede start heb gemaakt. De Blauw Grassers zijn sowieso heel erg bezig met anderen en nieuwe collega’s helpen starten - zo starten en eindigen we altijd de week samen, ook digitaal! We hebben op dinsdag en vrijdag elke week online overleg over de planning van iedereen met 20 man, dat is echt een beetje de terror meeting van de week, haha. Digitaal met zoveel mensen alle planningen doorlopen is een flinke uitdaging maar we eindigen soms met een dinsdag dilemma (of je rechterhand is een wc borstel of je hebt altijd een chloor-smaak in je mond) om de sfeer erin te houden.
Wat is wat jou betreft essentieel voor een goede klantrelatie?
Ik denk dat open communicatie beide kanten op heel belangrijk is en dat daar soms groei te behalen valt, zowel vanuit de klant als vanuit het bureau. Ik vond het in eerste instantie soms lastig om tegen klanten open te zijn over moeilijke beslissingen, dingen die niet verstandig zijn of bijvoorbeeld niet binnen begrotingen passen. Nu weet ik dat als je van mens tot mens openheid van zaken geeft dat voor beide partijen een betere samenwerking oplevert, je kunt niet altijd alleen maar goed nieuws brengen. Er zit voor mij natuurlijk sowieso een extra uitdaging in de onderlinge communicatie soepel laten verlopen nu alles digitaal is. Ik heb klanten soms nog nooit fysiek gezien en dan toch een goede samenwerking kunnen faciliteren is heel erg fijn en iets waar ik stiekem wel trots op ben, natuurlijk.
Ik denk dat open communicatie beide kanten op heel belangrijk is en dat daar soms groei te behalen valt, zowel vanuit de klant als vanuit het bureau. Ik vond het in eerste instantie soms lastig om tegen klanten open te zijn over moeilijke beslissingen, dingen die niet verstandig zijn of bijvoorbeeld niet binnen begrotingen passen. Nu weet ik dat als je van mens tot mens openheid van zaken geeft dat voor beide partijen een betere samenwerking oplevert, je kunt niet altijd alleen maar goed nieuws brengen. Er zit voor mij natuurlijk sowieso een extra uitdaging in de onderlinge communicatie soepel laten verlopen nu alles digitaal is. Ik heb klanten soms nog nooit fysiek gezien en dan toch een goede samenwerking kunnen faciliteren is heel erg fijn en iets waar ik stiekem wel trots op ben, natuurlijk.
Junior abonnement FONK
FONK heeft jong creatief talent graag een podium. Niet alleen online, maar ook in FONK magazine. Ben je niet ouder dan 25 jaar, maak dan gebruik van het junior abonnement en ontvang 26 edities van FONK magazine digitaal met 50% korting (€48,50 per jaar).