YPA: Max van Velsen
06-07-2021 (16:50) - Young People in Advertising
Jonge mensen in het vak - wie zijn het, wat houdt ze bezig? En vooral: wat inspireert hen? FONK spreekt de jonkies van deze tijd in Young People in Advertising. Deze week: Max van Velsen, Motion Graphic Designer bij Blauw Gras over verschillende klanten en motion.
Wat inspireert jou en waarom?
Ik heb hier hier nooit een specifiek antwoord op - ik laat me vooral onbewust een beetje inspireren door van alles. In mijn vrije tijd fotografeer ik analoog, dus ik ben wel veel bezig met beeld en compositie. Mijn foto’s deel ik dan weer niet echt op Instagram wat wel grappig is want ik werk natuurlijk bij een social bureau maar ben zelf niet echt actief op social, misschien juist omdat het mn werk is, haha.
Ik heb hier hier nooit een specifiek antwoord op - ik laat me vooral onbewust een beetje inspireren door van alles. In mijn vrije tijd fotografeer ik analoog, dus ik ben wel veel bezig met beeld en compositie. Mijn foto’s deel ik dan weer niet echt op Instagram wat wel grappig is want ik werk natuurlijk bij een social bureau maar ben zelf niet echt actief op social, misschien juist omdat het mn werk is, haha.
Hoe ben je in de motion graphic design gerold?
Nadat ik het grafisch lyceum in Utrecht had afgerond ben ik begonnen bij een post-productie huis in Hilversum, waar ik mij bezig hield met motion, maar ook montage en mediamanagement. Daar ontdekte ik dat ik toch wel meer de vormgeving kant op wilde. Ik vind het lekker om gewoon met een muziekje op m’n werk te doen, en destijds zat ik met editen soms de hele dag in een hok met een klant. Ik ben toen een tijdje werkloos geweest, en was op zoek naar alles wat met motion en design te maken had, toen ben ik bij Blauw Gras terecht gekomen.
Nadat ik het grafisch lyceum in Utrecht had afgerond ben ik begonnen bij een post-productie huis in Hilversum, waar ik mij bezig hield met motion, maar ook montage en mediamanagement. Daar ontdekte ik dat ik toch wel meer de vormgeving kant op wilde. Ik vind het lekker om gewoon met een muziekje op m’n werk te doen, en destijds zat ik met editen soms de hele dag in een hok met een klant. Ik ben toen een tijdje werkloos geweest, en was op zoek naar alles wat met motion en design te maken had, toen ben ik bij Blauw Gras terecht gekomen.
Wat zou je nog graag eens maken?
Nike vind ik een heel vet merk waar ik wel graag voor zou willen werken, maar ik denk dat er voor elk merk wel gave content te maken valt. Bij Blauw Gras werk ik nu ook voor toffe merken als McDonalds en Samsung, en daarnaast nog op wat kleinere klanten. Die afwisseling vind ik ook juist zo leuk aan het werk.
Nike vind ik een heel vet merk waar ik wel graag voor zou willen werken, maar ik denk dat er voor elk merk wel gave content te maken valt. Bij Blauw Gras werk ik nu ook voor toffe merken als McDonalds en Samsung, en daarnaast nog op wat kleinere klanten. Die afwisseling vind ik ook juist zo leuk aan het werk.
Junior abonnement FONK
FONK heeft jong creatief talent graag een podium. Niet alleen online, maar ook in FONK magazine. Ben je niet ouder dan 25 jaar, maak dan gebruik van het junior abonnement en ontvang 26 edities van FONK magazine digitaal met 50% korting (€48,50 per jaar).