MassiveMusic scoort muziek voor Fox Sports NL rebrand
16-08-2018 (14:31) - Audio
Nu de bal sinds afgelopen weekend officieel weer rolt voor het Nederlandse voetbal, presenteert Fox NL een opgefriste brand identity. Met uitgesproken kleuren en thematiek is voor een opvallende stijl gekozen, begeleid door een modern, elektronisch en dynamisch anthem geproduceerd door internationaal creatief muziekbureau MassiveMusic.
“Hoe klinkt het Nederlandse voetbal” was de uitdagende vraag waarmee DixonBaxi en MassiveMusic aan dit nieuwe project begonnen. Beide teams, die ook al gezamenlijk werkten aan de rebrandings van zowel het Eurosport kanaal als de re-branding van de Premier League, kozen in samenwerking met een toegewijd team van componisten uiteindelijk voor een rauwe benadering. Zowel de staccato sync patronen, emotieve melodieën en textuur als de sterke beats, zorgen voor een evidente stijl, die in lijn ligt met de sweeping uitstraling van de typografie en de beknopte motion graphics.
DixonBaxi over de samenwerking: “Het was geweldig om met MassiveMusic aan de audio-branding van FOX Sports Nederland te werken . Ze hadden de originele score gecreëerd, maar begrepen volledig de nieuwe strategische richting waarin het merk zich begaf - het doorgronden van de passies van de fans voor de ondersteuning van hun clubs. Ik denk dat we dé soundtrack hebben gecreëerd die weerklank vindt bij een nieuwe generatie supporters en die de energie en spanning van matchday weergeeft ”.
Credits
Agency: DixonBaxi
Creative Director: Dan Capstick
Prod. Company: DixonBaxi (Broadcast design)
MassiveMusic: Sonic Branding, Broadcast Branding, Music Composition & Production, Sound Design