Tweede batch programma ADsterdam bekend gemaakt
Boomerang, Publicis Groupe Nederland, Le Pub en ADCN onthullen de tweede batch van het programma van creativity festival ADsterdam.
Vorig jaar vond de eerste editie plaats, genaamd AmsterCannes. Dit jaar wordt het over een andere boeg gegooid en is het festival heruitgevonden als ADsterdam - the space between Advertising and Amsterdam.
Anouk Facee Schaeffer, Head of Brand & Culture Boomerang en Publicis Groupe NL en initiatiefnemer van het festival: “We verwachten 2000 bezoekers uit de advertising industrie, van young creatives tot CMO’s en hebben daarom ook een breed programma, met voor ieder wat wils: van inspiratie en muziek overdag, tot een groot feest in de avond. Ook blijft het Cannes-haakje overeind en zal er aandacht worden besteed aan de beste cases en trends die daar zijn opgevallen. Gezien de kwartfinales vergeten we de liefhebbers van het EK niet en zorgen we er uiteraard voor dat dit wordt uitgezonden.”
Muziekprogramma
In de programmering worden ook agencies waaronder TBWA, Massive Music en Soundsright vertegenwoordigd. Soundsright was bij de vorige editie van het Creativity Festival AmsterCannes ook aanwezig als de host van de muziek stage. Dit jaar hebben zij een live muzikaal programma opgezet onder de noemer Soundsright Invites. Van elektronische DJ-act Polynation tot Kay Slice, een band die hun invloed haalt uit de hip-hop, en doet denken aan Ebo Taylor & Fela Kuti. De headliner van de Music Stage wordt volgende week aangekondigd, maar heeft eerder de Bravo op Lowlands op z’n kop heeft gezet.
In de programmering wordt mede gefocust op hot topics voor de nieuwe generatie en creators. Samen met Google/ Youtube is er een panel opgezet met 4 grote Youtube creators: Iris Amber (Lifestyle), Dutch Goalkeeper (Sport) en Quinn & Aaron.
Gen Z spelregels
Met Amazon Ads worden de nieuwe ‘spelregels’ rondom advertising voor Gen Z uitgelegd: wat houdt deze meme masters bezig? Wat kunnen merken doen om de aandacht van deze moeilijk bereikbare generatie te trekken? We duiken diep in de gemeenschap van Twitch en horen van Twitch creators hoe merken hierop in kunnen springen.
Inclusiviteit is een essentiële waarde voor het festival en komt terug in de gehele programmering. Daarnaast wordt dit thema besproken tijdens de Pride is Not An Ad panel. Boomerang richt zich al jaren op het initiatief 'Pride is not an Ad,' en heeft momenteel een grootschalige enquête uitgezet binnen de advertising-industrie om het sentiment rondom Pride en merken te onderzoeken. De resultaten van dit onderzoek wordt tijdens de panel besproken door sleutelfiguren uit de LGBTQIA+ gemeenschap en vertegenwoordigers van merken.
Verder zijn er grote lifestyle brands aanwezig zoals G-Star. Gwenda van Vliet (CMO G-Star RAW) zal samen met creatief Joris Kuijpers presenteren op ADsterdam, met de focus op het onderwerp van duurzaamheid in de katoen-industrie en hun recente project in samenwerking met Wageningen University & Research: Homegrown Denim.
Denise Willigers, Managing Director van de ADCN geeft aan; “ADsterdam is een festival dat inspireert op meerdere vlakken. Met een programmering op verschillende thema’s zoals kunst, muziek, gaming, sustainability, fashion, sport en (new) media is het festival toegankelijk voor een grote groep mensen. De gemene deler van alle talks, panels en overige programmering is creativiteit. Daarnaast is het evenement zo ingericht dat er de hele dag de mogelijkheid is om te netwerken en te borrelen op het festival.”
Street Art Frankey, NXT Museum, Spotify en ASICS zullen ook aanwezig zijn als spreker. De dag wordt afgesloten met een festival-waardig feest, dat wordt gehost door de makers van Milkshake: Going Bananas, met DJ-acts, performers and more..
Het volledige programma wordt volgende week bekend gemaakt. Tickets zijn nog beschikbaar en zijn maar 15 euro! Hier te koop.
5 juli van 13:00 tot 23:00 uur
LIEF Amsterdam
Basisweg 63