100%NL start mediastrijd
06-08-2010 (09:48) - Bureaus
Radiozender 100%NL is de eerste exploitant die mediabureaus, reclamebureaus en PR-communicatiebureaus oproept om via Mediastrijd een campagneplan voor een specifiek mediapakket in te sturen. De winnaar ontvangt een pakket op de zender voor de klant waarvoor het plan is ontwikkeld. Mediastrijd is de nieuwste pitchcompetitie voor de mediasector. Driemaal per jaar schrijft een telkens andere exploitant een opdracht uit die wordt uitgezet onder de deelnemers. De deadline voor de campagneplannen is op 15 augustus. Deelnemen is gratis en kan al door op maximaal twee pagina’s een idee uiteen te zetten.
De strijd gaat om het meest passende sponsorconcept voor 'De relaxte muziekavond' van 100%NL. Op deze zender begint iedere avond vanaf 21.00 de 100% NL muziekmix gevolgd door Candlelight met Jan van Veen. Dit succesprogramma, met de mooiste gedichten en relaxte muziek, vormt de afsluiter van de Relaxte muziekavond op 100%NL. Deelnemers krijgen als opdracht om voor hun zelf gekozen klant een originele campagne te ontwikkelen waarbij adverteren op 100%NL in deze tijdvakken als basis (spot, non spot, billboards) moet dienen.
Om de inzendingen van de deelnemers goed te kunnen beoordelen is er een brede en gewichtige jury samengesteld. Liedewij Hentenaar (director bij Isobar), CC Hage (eigenaar Mediaxplain*), Michiel Mol (oprichter van onder andere Lost Boys, MediaRepublic en Flogs) en Leon Bouwman (voormalig hoofdredacteur bij Adformatie) maken daar deel van uit. Zij bepalen samen met een afgevaardigde van de betreffende uitgever wie de award mee naar huis mag nemen en de mediacampagne mag uitvoeren. De uitslag wordt op 9 september 2010 tijdens de Medialuitjes Borrel in Barca te Amsterdam bekend gemaakt.
De initiatiefnemers van Mediastrijd zijn Marc Arnold en Chantal Luitjes, eveneens de organisatoren van de media-evenementen van Medialuitjes. Chantal Luitjes over Mediastrijd.nl: “Al jaren is er een gezonde spanning tussen bureaus; reclamebureaus hebben vaak goede ideeën over de mediastrategie rondom hun creaties en mediabureaus begeven zich soms stiekem op het creatieve vlak. Mediastrijd.nl geeft bureaus de mogelijkheid om beide facetten te etaleren. Met 100%NL hebben we direct een sterk pakket en mooie opdracht voor elk bureau binnengehaald.”