ASR start nieuwjaarscampagne
28-12-2010 (09:37) - Bureaus
Het nieuwe jaar komt steeds dichterbij en daarmee ook de goede voornemens. Om wensend Nederland een steuntje in de rug te geven startte ASR Verzekeringen gisteren met de merkcampagne ‘Wij zijn jouw 2011’. Iedereen kan via de website van ASR Verzekeringen zijn goede voornemens voor 2011 kenbaar maken. De meest originele inzendingen maken kans op de geboden hulp van ASR Verzekeringen om zijn of haar goede voornemen te verwezenlijken. Bijvoorbeeld een weddingplanner of een designer voor je nieuwe bedrijfslogo. De campagne loopt tot en met zondag 16 januari 2011.
De website www.asrverzekeringen.nl is gedurende de campagneperiode veranderd in een sterrenhemel. Hieraan kan iedereen zijn of haar eigen goede voornemen toevoegen in de vorm van een persoonlijke ster. Naast een eigen voornemen of wens kan ook worden gekozen uit drie door ASR Verzekeringen geselecteerde levensveranderende momenten: trouwen, stoppen met roken en je eerste bedrijf starten. De inzenders maken kans op geboden hulp om hun voornemen in vervulling te laten gaan. Het aanbod bestaat uit een weddingplanner, een stoppen-met-roken-coach en een visual designer voor het ontwerpen van je bedrijfslogo. Welke hulp de meest originele inzending van het eigen voornemen krijgt, is afhankelijk van de wens.

Uit de voornemens wordt een aantal winnaars gekozen. Maar omdat ASR Verzekeringen graag wil dat iedereen zijn goede voornemens gaat waarmaken, wordt de slagingskans hiervan in kaart gebracht. De verzekeraar zet hiervoor diverse social media in. Deelnemers van de actie kunnen hun goede voornemens op de website van ASR Verzekeringen delen met hun vrienden via mail, Twitter, Facebook en Hyves. Deze vrienden kunnen aangeven hoe groot ze de kans achten dat hun vriend in het voornemen slaagt. Het resultaat is zichtbaar bij de eigen persoonlijke ster op de actiesite van ASR Verzekeringen.
‘Met de campagne willen we laten zien dat ASR Verzekeringen ook in 2011 klaarstaat voor iedereen’, aldus Boudewijn van Uden, directeur Marketing & Verkoop bij ASR Verzekeringen. ‘Voornemens verschillen per persoon, iedereen kan daar dus op zijn of haar eigen manier wel wat hulp bij gebruiken.’
De campagne wordt ondersteund met een radiocommercial en opvallende buitenreclames die verwijzen naar levensveranderende momenten. Online zijn er diverse banners op verschillende websites te vinden. Om de campagne echt ‘persoonlijk en van iedereen’ te maken worden de voornemens die worden toegevoegd aan de sterrenhemel gebruikt voor de bannering.
