Becel jubileumloop op Hyves
25-10-2010 (09:17) - Bureaus
Ter gelegenheid van het feit dat Becel 50 jaar bestaat ontwikkelde het bureau RedUrban de Becel jubileumloop, een quiz. De vragen van de quiz worden gesteld binnen een openklapbaar fotoboek met een achtergrond die past bij de betreffende decennia: van de 60's tot en met nu. Een virtuele marathon door de tijd. De vragen zelf gaan over Becel, de afgelopen jaren en je Hyves vrienden. Tegelijk zie je de score van de vrienden die de quiz al hebben gedaan, zodat je kunt zien hoe je ten opzichte van hen scoort.
Al 50 jaar goed voor hart en bloedvaten, zo klinkt de slogan die zichtbaar is op de Becel site. Om de verjaardag onder de aandacht van Hyvers te brengen, werd Red Urban ingeschakeld voor concept en creatie.
Als de Hyvescampagne geladen wordt, zijn de eerste hardlopers al zichtbaar. Dezelde figuurtjes staan onderin beeld tijdens de quiz, waarbij je eigen loper je Hyves avatar heeft. Hyves vrienden die eerder hebben gespeeld worden ook weergegeven in de tijdlijn, zodat je tijdens de loop ziet hoe zij hebben gescoord en hoe goed je het doet ten opzichte van hen. De vragen gaan niet alleen over de producten van Becel, maar ook over de verschillende decennia en zelfs over je vrienden. De kennis van Hyves vrienden wordt ook echt meteen getest: wie bijvoorbeeld het eerste 60 jaar wordt, wie ook uit de 70's komt, en meer van dat soort vragen. Deelnemers aan de quiz maken kans op een kookworkshop met vier vrienden, zodat ook daar Becel en het Hyves netwerk samenkomen.
Er is voor een kleurrijk design gekozen, een openklapbaar fotoboek. De verschillende decennia worden doorlopen, waarbij flower power, Saturday Night Fever, aerobics en Spice Girls voorbij komen. Bij de vragen die voorbijkomen staan gezond eten en bewegen uiteraard centraal. Natuurlijk is het tegelijk van belang dat je de marathon binnen de kortst mogelijke tijd doorlopen hebt. Aan het einde van de marathon kun je uiteraard andere vrienden uitnodigen, maar je kunt ook je Hyves profiel een nieuw design geven: naar keuze een 60's, 70's, 80's, 90' of jaren of een design dat past bij het huidige decennium.