Campagne biodiversiteit wint European Excellence Award

23-12-2010 (09:28) - Bureaus

De Europese bewustwordingscampagne over biodiversiteit is beloond met de European Excellence Award. Pr- en communicatiebureau De Wolven verzorgde met Ogilvy PR Worldwide de lancering in Nederland. De campagne met als slogan ‘Biodiversity. We are all in this together’, won de award in de categorie ‘Best ecology and environment campaign’.

De winnaars van de 2010 European Excellence Awards werden op 9 december bekendgemaakt tijdens een ceremonie in Praag. In totaal deden 1.400 inzendingen mee in verschillende communicatie- en pr-categorieën.

De kick-off van de Europese campagne vond plaats op 31 maart in Amsterdam met als doel het alarmerende verlies aan biodiversiteit in de EU een halt toe te roepen. Uit onderzoek blijkt dat het vergroten van de kennis bij het publiek en individuele acties een grote rol kunnen spelen voor het behoud van biodiversiteit. In Restaurant De Waag informeerden onder andere sprekers als Marijke Vos (wethouder Groen Amsterdam), Piet Sprengers (ASN Bank) en Jelle Brandt Corstius de bijeengekomen pers over biodiversiteit. Gelijktijdig maakte kunstenaar Dylan Polak een live kunstwerk met behulp van de techniek van green graffiti. Een filmverslag is te vinden op YouTube. De gehele campagne is versterkt met advertenties in bladen en met een Facebookapplicatie. In zes Europese landen is een soortgelijk evenement georganiseerd in lijn met de Nederlandse kick-off.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch