‘Creativiteit wint het van techniek’

17-01-2011 (09:27) - Bureaus

Donderdag 20 januari spreekt Joop de Boers bij reclamebureau dutchlabel over ‘The age of creativity’. Door internet en de daarop beschikbare applicaties ontstaan er steeds meer kanalen waarover we communiceren. Daarnaast neemt het aantal mobiele multifunctionele apparaten als smartphones toe. Dit leidt tot een hogere frequentie aan communicatieverkeer. Creativiteit is steeds belangrijker om op te blijven vallen in de huidige dynamiek van alle technologie en nieuwe media.

De mobiele telefoon is goed voor het versturen van zo’n 75% van al onze elektronische berichten. Binnen vier jaar zal het percentage slimme mobieltjes dat beschikt over wifi groeien naar 90 procent. De smartphone is dus een belangrijke bron voor creatieve communicatie. Zo kwam Audi met een kalender waar auto’s pas verschijnen als je er via je smartphone naar kijkt. Plaats de augmented reality schoen van Adidas voor een webcam en navigeer in een 3d wereld door de schoen te bewegen. Calvin Klein houdt het simpel, maar spannend met een levensgrote QR code op een billboard in New York. De smartphone onthult de code. 

De mogelijkheden zijn enorm… als je creatief bent. Het reclamebureau Dentsu in London gaf al een staaltje weg door iPads te gebruiken voor een innovatief filmpje, waarbij letters van licht, door het beeld dansen. Ook Amsterdammers worden verrast met humor en creativiteit door stickers van de netwerkorganisatie Welcom. Verkeersborden, graffiti en posters gaan spontaan met elkaar communiceren, waardoor een cross media-effect ontstaat in het straatbeeld. Reclamebureau dutchlabel tekende voor het concept. 

Om marketeers “eerste hulp bij creativiteit” te bieden, organiseert Dutchlabel een lezing over “The Age of Creativity” en informeert Joop de Boers, eigenaar van HeD DenkTank over de laatste ontwikkelingen van Consumensen. Zijn boek “Eerste Hulp Bij Creativiteit” krijgen de bezoekers gratis mee naar huis. Aanmelden kan via info@dutchlabel.nl. De lezing begint om 17.00 uur met oliebollen en champagne. Kijk ook op www.dutchlabel.nl
 


Media

Marketing

Economisch