DDB achter campagne 50 jaar Becel
02-08-2010 (09:47) - Bureaus
Al 50 jaar levert Becel een bijdrage aan een gezondere leefstijl van Nederlanders. Becel beantwoordde in 1960 de vraag uit de medische wereld om een margarine te ontwikkelen die past in een cholesterolverlagend dieet. In de jaren daarna bouwde Becel deze categorie met groot succes uit. Niet alleen met producten, maar ook met concrete adviezen (stoppen met roken, meer bewegen). Hoog tijd om hier na vijf decennia bij stil te staan en de autoriteit van het merk nog eens te bevestigen.
DDB ontwikkelde hiervoor de campagne, bestaande uit een tv-commercial, advertentie en internetbanners.
Titel : Tijdreis
Klant : Unilever Benelux
Eindverantwoordelijke klant : Frank Ceulemans, Aleks Fiege, Noor Melzer
Product : Becel
Bureau : DDB
Account Director : Lennard Franken
Concept : Menno Schipper / Nils Taildeman
Art Director : Nils Taildeman
Copywriter : Menno Schipper
Creatief eindverantwoordelijk : Joris Kuijpers, Dylan de Backer
RTV Producer : Yuka Kambayashi
Productiemaatschappij : Bäst
Regisseur : Daan Hocks
Producer : Menno Koop
Lighting cameraman/D.O.P : Gabor Deak
Editor : Kim Hendriks
Soundstudio : The Ambassadors

