De Pijp uit met FBTO

10-01-2011 (09:34) - Bureaus

Verzekeraar FBTO past met ‘location based marketing’ een opvallende marketingstrategie toe in de Amsterdamse wijk de Pijp. Drie billboards in de Pijp zijn voorzien van de tekst: ‘U gaat de Pijp uit’. De tekst verwijst vervolgens naar de overlijdensrisicoverzekering van FBTO.

De verzekeraar gelooft in kleinschalige campagnes op relevante plekken. De gerealiseerde impact is veel gerichter dan die van massamediale uitingen. Dit sluit volgens FBTO aan bij het gedrag dat consumenten op het internet vertonen.

Mensen met gezamenlijke interesses of achtergrond zoeken elkaar online steeds meer op via social media en communities. Om de consument goed te bereiken, moet je als merk dus op relevante en/of leuke wijze aanwezig zijn op 'hun' stukje internet. Of in hun buurt.

Opdrachtgever: FBTO
Bureau: &KoenseSeverein;
Creative director: Geert Ploeger
Creatie: Dylan Putman, Jochem Visjager, Jochem Rijlaarsdam
Account: Barbara Kok, Christine van der Schilden
Productie: Sandor Thie
Verantwoordelijk bij klant:  Walter de Reus


Reacties

Wat een flauwe woordgrap zeg. Al die moeite voor zo'n dun ideetje... Why?
Lonnie de Waal @ 10-01-2011 10:21 uur
In eenvoud zit de kracht. Ik vind het een leuke, prikkelende campagne!
Tim de Roos @ 10-01-2011 11:14 uur
"Location based marketing". Aha.
Je kunt het ook gewoon een aardige woordspeling noemen.
(En die liggen in de Pijp nu eenmaal voor de hand.)
niels @ 10-01-2011 11:46 uur
Relevant, impactvollocation based marketing billboard voor bij een kerkhof: Ook u gaat een keer dood.
Carlo @ 10-01-2011 13:28 uur
Toen het bureau ...Staat hun toenmalige pand bij het Heinekenplein verlieten hadden ze ook een uiting met ...Staat gaat de pijp uit. Alleen was het toen WEL leuk, omdat het op hunzelf van toepassing was.

Enneh... de 'campagne' is pas 'location based', als er door heel Nederland een zelfde soort uiting op meerdere plaatsen toegepast zou worden. Nu is en blijft het gewoon een (gejat/geleend) en flinterdun woordgrapje.
Max @ 10-01-2011 14:18 uur
Aan de foto's te zien gaat het om twee billboards aan de Stadhouderskade. Passanten komen dus niet uit de Pijp maar zijn onderweg van Weesperplein naar Leidseplein of andersom en laten derhalve de Pijp links cq rechts liggen. "U gaat de pijp uit" is op deze locaties niet van toepassing. Weg woordgrap dus
andre roof @ 10-01-2011 15:51 uur
Je hebt in Amsterdam ook de wijk 'De Laan van Spartaan'. Misschien kan FBTO daar met billboards mensen de Laan uitsturen? Is vast wel leuk aan een of andere inkomensverzekering te koppelen. :-)
Lonnie de Waal @ 10-01-2011 17:59 uur
Eindelijk weer eens een artikel waarop wordt gereageerd. Als ze maar over je lullen.
Maarten Vellinga @ 10-01-2011 20:29 uur

Media

Marketing

Economisch