Eerste commercial Thalys een feit

15-02-2011 (09:17) - Bureaus

De klant  is meer dan ooit koning bij Thalys, zet men bij Thalys. Dat wordt benadrukt in de spiksplinternieuwe reclamespot – ‘Van harte welkom!’ - die vanaf eind februari te zien is via tv en internet. Het is voor het eerst in de geschiedenis van Thalys dat het bedrijf een commercial uitbrengt. Thalys wil hiermee zijn nieuwe merkelan naar voren brengen. De nieuwe campagne is uitnodigend en toont aan hoe het internationale spoorwegverkeer met gemak kan concurreren met het wegvervoer en vliegverkeer. 

‘Met de uitspraak ‘Van harte welkom’ maken we duidelijk dat we ons volledig richten op het welzijn en comfort van onze klanten. Het is meer dan een boodschap. Het is een belofte die we dag in dag uit waar willen maken’, aldus Olivier Poitrenaud, CEO van Thalys International.
 
Het musical-genre is leidend in het filmpje. Dit om een vrolijke, meeslepende sfeer te creëren. Zo werd er een beroep gedaan op vermaarde artiesten, waaronder Benjamin Millepied, beroemd choreograaf, en Daniel Wolfe, een bekende videoclip-regisseur. Met een knipoog naar zijn multiculturele identiteit kiest Thalys ervoor om in de commercial het beroemdste welkomstlied ter wereld te gebruiken: ‘Wilkommen’ uit de film Cabaret. Deze song werd door het Zweedse Mai opnieuw ingezongen en daarna voorzien van dans en bijpassende beelden. In het filmpje nodigt Thalys de reizigers uit om te ontsnappen aan het dagelijkse leven. Het nieuwe merkimago, waarvan dit filmpje een eerste uiting is, is het resultaat van de samenwerking tussen Thalys en Havas City, die in juli 2010 van start ging na een competitie onder internationale bureaus.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch