Euro RSCG lanceert ‘Duurzaam Doen’
16-11-2010 (09:24) - Bureaus
Euro RSCG Nederland lanceerde gisteren in opdracht van het Ministerie van Algemene Zaken/DPC en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu: ‘Energiezuinige apparaten’. Het is de eerste campagne van het thema ‘Duurzaam Doen’. De campagne vertelt dat voortaan de energiekosten in euro’s (per jaar) op de prijskaarten van nieuwe apparaten staan vermeld. Zo is het eenvoudiger voor de consument om een energiebewuste keuze te maken en om geld te besparen.
De robot in de TV commercial visualiseert alle huishoudelijke apparatuur die een gemiddeld Nederlands gezin in huis heeft. Door oude apparatuur te vervangen voor energiezuinige nieuwe apparaten kan vaak bespaard worden op energiekosten. De robot is vriendelijk en past goed bij de positieve boodschap van de campagne: het duidelijke voordeel van Duurzaam Doen. Kijk op www.duurzaamdoen.nl voor de volledige commercial.
Merk: Duurzaam Doen
Titel Campagne: ‘Energiezuinige apparaten’
Doelstelling: Introduceren van nieuwe aanduiding ‘energiekosten per jaar’ aanduiding die vanaf nu op elektrische apparaten staat
Medium: Televisie, radio, online
Opdrachtgever: Ministerie van Algemene Zaken/DPC, Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Bureau: Euro RSCG Amsterdam/Euro RSCG 4D
Creatie: Sicco Beerda, Bart van de Winkel, Coert Buiting, Darren Reynoldson, Feike Kloostra, Paul van Raak
Strategie: Remko Herremans
Account: Budi Gonzalez de Chaves, Edgar Kuipers, Robert Slot, Marieke Bouwman, Joris Bär
RTV: Sandra Hendriksen
3D animatie: NMTrix (Michael Visser, Johan Boekhoven, Gurkan Yilmaz)
Geluid: FC Walvisch
Verantwoordelijk bij klant: Frederike van Dorst, Toiny van der Palen, Renske van Hartevelt