Fortress ontwikkelt Pearl Jam-app
25-01-2011 (07:53) - Bureaus
De heren van de grungeband Pearl Jam zitten alweer twintig jaar in het vak, maar weten nog altijd precies hoe ze het dak eraf moeten spelen. Een overzicht van de beste concerten uit de laatste twee decennia is terug te vinden op het nieuwe album ‘Live on 10 legs’. Om zo veel mogelijk fans te betrekken, heeft het Amsterdamse internetbureau Fortress een internationale Facebook app ontwikkeld. De ‘Live On 10 Legs’ applicatie biedt veel mogelijkheden om de interactie met de fans aan te gaan.
Op de landingspagina kunnen fans hun favoriete Pearl Jam ervaringen, foto’s en video’s met elkaar delen. Fans uit allerlei landen worden zo samengebracht voor een uniek verjaardagsfeestje. Yigal Roos, general manager bij Fortress: ‘Het is fantastisch om voor zo’n grote band een social media campagne te ontwikkelen. Gezien de enorm trouwe fans verwacht ik veel mooie inzendingen te zien.’
De app is beschikbaar voor de 17 landen waar platenlabel Universal Music het album op de markt brengt. Door het speciaal ontwikkelde Content Management Systeem heeft elk land de mogelijkheid het actiemechanisme aan te passen naar wens. Op deze manier kan de content toegespitst worden op lokale activiteiten en kooplinks gebruikt worden. Het is zodoende de perfecte marketingtool om de release onder de aandacht te brengen.
