Gezocht: kletskoppen
11-01-2011 (09:29) - Bureaus
Gilde Amsterdam lanceert tijdens de nieuwjaarsborrel haar campagne om professionele Amsterdamse kletskoppen te werven voor het project SamenSpraak. De campagne is ontwikkeld door Usual Suspects. Rode draad in de campagne is het gebruik van kleine emmertjes met kletskoppen. Er zijn drie verschillende wikkels ontworpen die ieder twee ‘kletskoppen‘ laten zien, een Nederlandstalige Amsterdammer en een anderstalige Amsterdammer.
Annemarie Bevers, directeur van Gilde Amsterdam: ‘De overbekende kletskoppen-koekjes symboliseren niet alleen de mensen die we zoeken - gezellige Amsterdamse kletsers - maar ook het doel van het project SamenSpraak: anderstaligen op een laagdrempelige manier de Nederlandse taal leren spreken. Hoe kan dat beter dan bij een kop koffie met een door een Amsterdamse bakker gemaakte kletskop.’
Tijdens de nieuwjaarsborrel van Gilde Amsterdam die vandaag, 11 januari om 11:11 uur in Felix Meritis wordt gehouden, wordt geen champagne maar koffie geschonken. Bevers: ‘Met een kletskop natuurlijk want tijdens de nieuwjaarsborrel kunnen we meteen zien of dat lekker wegkletst.’
Bureau: Usual Suspects
Concept: Usual Suspects
Illustraties en concept film: Yvonne Kroese
Regie: Hans Willem van Gijzel
Verantwoordelijk bij klant: Annemarie Bevers
Middelen: online, pr, outdoor, pos, print, verpakking
