Grootste ASICS-campagne ooit ziet licht

18-01-2011 (07:48) - Bureaus

ASICS lanceert haar reclamecampagne voor 2011, ‘Sport Releases More Than Just Sweat’. De campagne is ontwikkeld door Vitro, een creatief bureau uit de Amerikaanse stad San Diego, en is tot op heden het grootste marketinginitiatief van ASICS. De wereldwijde lancering vindt deze maand plaats.

De nieuwe campagne gaat in op het loslaten van negatieve energie en gedachten, om op die manier obstakels te overwinnen die normaal gesproken een belemmering vormen: een concept dat voor het eerst in de campagne voor 2010 werd geïntroduceerd. De campagne integreert tevens de bedrijfsfilosofie en het acroniem voor de merknaam ASICS, te weten ‘Anima Sana In Corpore Sano’, wat Latijns is voor ‘Een Gezonde Geest in een Gezond Lichaam’. Als grootste marketing initiatief tot nu toe richt het zich op meer dan hardlopen alleen en vormt het een totaalconcept voor alle sportieve gebieden. Het omvat schoenen, accessoires en kleding.

De campagne laat zien dat negatieve woorden als ‘stress’, ‘angst’, ‘twijfel’ en ‘onrust’ tijdens lichamelijke inspanning letterlijk uit het lichaam verdwijnen. Dit illustreert de dynamische invloed van sport op de menselijke geest.

De uitingen van de campagne worden in januari 2011 wereldwijd gelanceerd via radio, tv, print en online. ASICS verdubbelt de media-investering in Europa en richt zich daarbij op het opbouwen van het merk door een wereldwijde campagne in te zetten op hardlopen. Er wordt aanzienlijk geïnvesteerd in advertenties in specialistische titels, hetzelfde geldt voor advertenties in meer algemene lifestylemedia. Het merk breidt zijn bereik uit middels tv-commercials in een aantal belangrijke markten (Groot-Brittannië, Spanje, Frankrijk en Duitsland) en via Eurosport in 59 landen.

In de Benelux wordt de campagne online, in print en in winkeletalages en/of de winkelvloer gelanceerd. ASICS zal online sterk aanwezig zijn via zoekmachines, blogs, de websites van mediapartners en asics.com.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch