Hi start hebberige campagne
03-12-2010 (09:29) - Bureaus
Jongeren vinden de feestdagen een van de meest hebberigmakende periodes van het jaar. Dit blijkt uit een onderzoek van Hi, het mobiele merk voor jongeren. 80% van de jongeren typeert zichzelf als hebberig. Digitale apparatuur, kleding en smartphones zijn een aantal voorbeelden die voorkomen in de top 10 van meest gewilde hebbedingen. Om te krijgen wat ze graag willen hebben, gaan jongeren soms erg ver. Zo is 40% bereid om een maand seks en romantiek op te offeren. Opmerkelijk is ook dat Nederlandse jongeren liever een jaar lang gratis bellen, dan dat ze kiezen voor een date met een bekende Nederlander (82% vs. 18%).
De meest hebberigmakende periodes van het jaar vinden jongeren de uitverkoopperiode en als ze net hun zakgeld, studiefinanciering of salaris hebben gekregen. Ook vindt één op de vijf jongeren de feestdagen een periode waarin ze het meest in verleiding komen om dingen te kopen. De jongeren geven dan ook aan in deze periodes de verleiding niet te kunnen weerstaan en het meest te kopen. De top drie van favoriete dingen die jongeren het liefst voor de feestdagen willen hebben, zijn digitale apparatuur, zoals een laptop, fotocamera of iPad (37,5%), een reis (29,2%) of een belevenis zoals een weekendje weg, een vakantie of een etentje (29%). Andere favoriete wannahaves zijn kleding (4e plaats) en een smartphone (9e plaats).
De nieuwe campagne van Hi, het mobiele merk voor jongen, staat geheel in het teken van ‘Hebbe, hebbe’. De campagne, die op 1 december is gestart komt met aanbiedingen waar jongeren die veel bellen, sms’en en op internet zitten, hebberig van worden.