Inzenders maken kans op award Upload Cinema

09-12-2010 (09:31) - Bureaus

Iedereen die een webvideo instuurt voor de 'Best Videos of 2010', het thema van Upload Cinema in januari, maakt zelf kans om een illustere prijs te winnen. Op maandag 24 januari presenteert Upload Cinema in de Stadsschouwburg Amsterdam haar eerste Webvideo Award Show, waarbij in acht categorieën de beste webfilms van 2010 worden gekozen. De awards en het applaus zijn niet voor de makers, maar voor de inzenders van de winnende webvideo's.

Van de gebruikelijke filmpjes over kinderen en dieren tot smakeloze video’s en remixen; het wordt een Top 40 van de beste webvideo's van 2010, een echte hitlijst met winnaars in uiteenlopende categorieën. Een vakkundige jury aangevoerd door Ed Robinsom, directeur/oprichter van de Viral Factory, bepaalt de nominaties en winnaars in de acht categorieën. De publieksprijs wordt live bepaald door het publiek in de vijftien filmtheaters die de voorstellingen van Upload Cinema maandelijks vertonen. De nominaties zijn vanaf maandag 3 januari in deze bioscopen te zien.

De categorieën waarin webfilms kunnen worden ingezonden zijn:

1. Beste gebruik van kind

2. Beste gebruik van dier

3. Beste stunt (gelukt of mislukt)

4. Meest smaakvolle video

5. Meest smakeloze video

6. Beste ‘mash-up’ of remix

7. Beste ‘meme’

8. Buitencategorie


Iedereen mag webvideo's insturen. De inzendingen moeten vóór 17 december binnen zijn om kans te maken op een award. Inzenden kan op www.uploadcinema.net/submit.

Elke eerste maandag van de maand presenteert Upload Cinema een programma vol inspirerende en vermakelijke internetfilmpjes in filmtheaters en op bijzondere locaties. Elke maand is er een nieuw thema. Het publiek stuurt films in; een redactieteam selecteert de beste en stelt daar een programma van samen van circa anderhalf uur. Upload Cinema won nationale en internationale prijzen voor de ‘cross over’ tussen bioscoop en internet, waaronder een ADCN Lamp, een SpinAward, twee Esprix, een Zilveren Leeuw in Cannes, een Eurobest, een London International Award en de Van Speijk Innovatieprijs.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch