‘Islamic Peace Building’ het beste

26-10-2010 (07:48) - Bureaus

Soms ontstaat er enorm veel ophef rondom de naamgeving van een merk, product of zelfs gebouw. De inwoners van de Verenigde Staten, en dan met name New York City, stonden de afgelopen nazomer recht tegenover elkaar toen er een Islamitisch centrum vlakbij de beladen plek Ground Zero geopend zou worden. Niet alleen de plaats zelf deed stof opwaaien, ook de naam. In juli werd de naam al veranderd van ‘Cordoba House’ in ‘Park51’. In samenwerking met Globrands naming & strategy vroeg Fonk Magazine de bezoekers van RWonline via een poll het volgende: ‘hoe hadden de initiatiefnemers het Islamitische centrum het beste kunnen noemen?

De ‘Islamic Peace Building’, als we af moeten gaan op het aantal stemmen (46 procent). De combinatie van de woorden ‘Islam’ en ‘vrede’ blijkt een populair idee. Op plek twee eindigde de uiteindelijk verkozen naam van het centrum: ‘Park51’ (27 procent). Er was bij de stemmers van de RW/Globrands-poll weinig animo voor het bijna onuitspreekbare ‘Msjd al-Mrykyh’ (‘Mosque of America’) dat slechts vijftien procent van de stemmen kreeg. Dat is altijd nog vier procent meer dan de minst populaire naam: ‘Muslim Reflection Center’.

Inmiddels staat er weer een nieuwe poll online. ‘De naam Fortis geeft door het woorddeel 'fort' en de klassieke uitgang een indruk van eeuwige kracht. Is dat wel of geen goede naam voor de bank?’

Bezoek RW Online, doe mee met de poll en lees binnenkort de uitkomst op RW online en in Fonk Magazine.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch