Johnny de Mol in campagne UPC

26-01-2011 (09:23) - Bureaus

UPC, aanbieder van internet, televisie en telefonie, start begin februari met een nieuwe spraakmakende campagne. In de campagne staan mensen met een bijzondere hobby en het gebruik van internet, TV en telefonie hierbij, centraal. Johnny de Mol bezoekt deze mensen thuis en interviewt hen om meer te weten te komen over hun speciale bezigheden. Aanleiding voor de campagne zijn de nieuwe Alles-in-1 Pakketten waarbij de klant de mogelijkheid heeft om naar eigen specifieke behoefte een pakket samen te stellen als het gaat om internet, televisie en telefonie.

De campagne betekent een nieuwe koers voor UPC. Tot voor kort lag de nadruk in communicatie op product features waarin met name de waarde van het aanbod centraal stond. In deze nieuwe campagne is bewust gekozen om de klant, zijn hobby en zijn daaraan gerelateerde productbeleving centraal te stellen.

‘Het idee van de campagne sprak mij erg aan. Het sluit mooi aan bij wat ik voor mijn eigen programma's doe: documentaires maken. Het voelt daarom heel natuurlijk om mee te werken aan deze campagne. Ook vind ik het interessant om te zien hoe internet, televisie en telefonie de hobby's van mensen nog leuker, makkelijker en veelzijdiger maken’, aldus De Mol.

‘Johnny heeft een hele natuurlijke manier van interviewen, waarbij hij niet zichzelf maar de mensen die hij interviewt centraal stelt. Daarnaast is hij nieuwsgierig, modern, vernieuwend en staat hij voor keuzevrijheid. Eigenschappen die erg goed bij UPC passen’, aldus Machteld Koch, Marketing Communications Director van UPC Nederland.
 


Media

Marketing

Economisch