Jonge reclamemakers promoten WSPA-campagne

06-08-2010 (09:41) - Bureaus

De internationale top van reclamemakers onder 28 jaar heeft 40 spots ontwikkeld ten behoeve van de meerjarige WSPA-campagne ‘Diervriendelijk Reizen’. De ontwikkeling van de filmpjes maakte deel uit van het Cannes Lions Festival dat eind juni werd gehouden. De Koreaanse Jin Hyung Kim en Lee Song, werkzaam bij het internationale reclamebureau Cheil, wonnen met hun spot de eerste prijs.

De filmmakers kregen de opdracht om met behulp van een Nokia telefoon met camera een spot van 60 seconden te ontwikkelen. De spots hebben als doel toeristen bewust te maken van het belang van diervriendelijk reizen en hen aan te moedigen geen attracties te bezoeken waarbij het welzijn van dieren ter discussie staat.

Onderzoek van WSPA Nederland bevestigt dat Nederlanders over het algemeen wel weten dat stierengevechten en optredens van dansende beren gepaard gaan met dierenleed. Van andere dierenattracties, zoals dolfijnenshows, is dat minder bekend. Voorlichting speelt hierin een cruciale rol. Francien Winsemius, hoofd campagnes WSPA: ‘Deze spots zijn een aanwinst voor WSPA en een prachtige aanvulling op ons voorlichtingsmateriaal. Ze laten mensen op een aantrekkelijke maar zeer duidelijke wijze kennismaken met het verborgen leed achter veel dierenattracties en tonen dat er minstens zulke leuke alternatieven zijn.’ Alle ingezonden filmpjes zijn hier te bewonderen.

De meerjarige WSPA campagne Diervriendelijk Reizen heeft tot doel de Nederlandse toerist bewust(er) te maken van (verborgen) dierenleed tijdens de vakantie en concrete tips te geven over diervriendelijk reizen. Op de website van WSPA vindt men een overzicht van alle beschikbare informatie.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch