Koeweiden Postma achter huisstijl Raad van Kinderen

15-11-2010 (09:28) - Bureaus

De afgelopen week werd er in het Science Center NEMO in Amsterdam een gesprek aangegaan tussen topmensen uit het bedrijfsleven, de overheid en 20 kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar. Onderwerp van de dialoog is het gezamenlijk realiseren van een duurzame toekomst. Onder de vlag van de Raad van Kinderen gaat met dit evenement ook de stichting officieel van start.

In lijn met de titel van het initiatief suggereert de Raad van Kinderen dat naast besluiten door een Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen er ook af en toe gepraat zou moeten worden met een Raad van Kinderen, gezien de impact van sommige besluiten van nu op de toekomst, met name op het gebied van duurzaamheid. Oprichtster en voorzitter Laurentien van Oranje: ‘Ik ben onder de indruk geraakt van de onverwachte ideeën en vragen van kinderen rondom o.a. duurzaamheid. Het zou jammer zijn deze kracht verloren te laten gaan. Het zijn misschien geen concrete oplossingen, maar ze zetten ons aan het denken en leren ons anders naar een probleem kijken.’

Koeweiden Postma ontwikkelde voor de Raad van Kinderen een logo en huisstijl vanuit het centrale idee dat aanhalingstekens symbool staan voor de stem van de kinderen. Aanhalingstekens zijn niet alleen herkenbaar in het logo, maar worden ook in communicatie op een nadrukkelijke en herkenbare manier gebruikt op onder andere banieren, visitekaartjes, stickers en een animatie.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch