Lichte stijging inzendingen Effie

24-08-2010 (10:11) - Bureaus

De EffieOrganisatie heeft voor Effie 2010 maar liefst 42 inzendingen binnengekregen. Dit is een mooie score in een tijd van economische tegenspoed. BVA en VEA zijn dan ook blij dat  zoveel adverteerders en bureaus het belang zien van bewezen effectiviteit.

Daarmee is het aantal inzendingen licht gestegen. Vorig jaar waren het er 37. Belangrijk is dat de dalende lijn van het aantal inzendingen is gekeerd. Dat was een van de doelen van de vernieuwde Effie. De vernieuwde Effie kent drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes. Voor de categorie gedragscampagnes zijn er 23 cases ingezonden, voor merkcampagnes 12 en voor bewustwordingscampagnes 7.

Binnenkort start de jurering die ook een nieuwe aanpak heeft. Er zijn drie deeljury’s per inzendcategorie met zes deskundigen; twee vertegenwoordigers van bureaus, twee van adverteerders en twee onafhankelijke experts. Uiteindelijk bepaalt een hoofdjury met een aparte voorzitter en vertegenwoordigers van de deeljury’s wie er met een Effie naar huis gaat. Er komen geen nominaties meer vooraf. Alle inzenders horen pas tijdens de uitreiking of ze een Effie krijgen of niet.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch