MediaMonks achter ‘You are the big picture’

26-10-2010 (08:00) - Bureaus

Je eigen foto geprojecteerd op grote gebouwen in wereldsteden als Londen, Parijs, Warschau, Bombay, Delhi en Singapore? In de campagne 'You are the big picture' is het mogelijk, door je foto te uploaden. De eerste projecties hebben vorige week plaatsgevonden. De campagne is van Aviva, de grootste verzekeringsmaatschappij in het VK, die hiervoor het Londense bureau AMV-BBDO vroeg. B-Reel maakte de website, MediaMonks werd ingeschakeld voor de creatie van een FaceBook app, een YouTube kanaal, bannering en de zelf aan te passen viral video.

Om de miljoenen klanten die verzekeraar Aviva over de hele wereld heeft een keer in het zonnetje te zetten, werd voor deze campagne gekozen. Met video's vol levensverhalen van klanten, projecties van hun foto's op de grootste gebouwen in de grote steden, social media en een persoonlijke viral.

Om kans te maken op een van de projecties op de gebouwen, is het enige wat je hoeft te doen je foto te uploaden. Op de website zijn ook de films en projecties terug te vinden. De viral, die door Therapy Films werd geschoten, werd door MediaMonks aanpasbaar gemaakt en geïntegreerd op Facebook. In de viral vindt de projectie op een gebouw virtueel plaats, iets wat een echte boost voor de campagne blijkt te zijn.

Na het uploaden van je foto wordt razendsnel een video gemaakt waarin deze in een van de grote steden op een gebouw geprojecteerd wordt, waarna je de video via sociale media kunt delen en downloaden. Het resultaat ziet er geweldig uit, waardoor veel deelnemers de video ook downloaden. Voor het op grote schaal en razendsnel maken van de video’s werd een dedicated renderfarm opgezet.

De Facebook app verzamelt 'Likes' en maakt het eenvoudig om een leuke wallpost te doen, zoals met de viral. De app maakt het mogelijk om een Facebook event van de projecties aan te maken en daarvoor vrienden uit te nodigen. De Facebook app is succesvol: drie kwart van de deelnemers doet minimaal 1 wallpost, de video’s op de walls worden gemiddeld 10 keer bekeken en een op de vier bezoekers doet daadwerkelijk mee.

Als bezoekers via de link in het Facebook event naar het YouTube kanaal gaan, kunnen ze daar een live-event bekijken. Als bezoeker word je gevraagd in te loggen met je Facebook account, zodat je direct met andere Facebook vrienden kan communiceren. Het hoogtepunt, de foto op het gebouw, kun je direct doorposten naar je wall. Een dergelijke Facebook integratie op YouTube is nog weinig of niet eerder gezien. Naast de Facebook app en het YouTube kanaal is er behoorlijk ingezet met banners, ondermeer op de Engelse MSN website met een banner take-over.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch